Affial Recenze Affial Recenze

Hodnotil/a Redakce 5nej

Vydáno: 12. 1. 2021

Aktualizováno: 10. 1. 2024

Shrnutí recenze

Affial.com je affiliate síť, která spravuje e-shopům jejich kampaně v České republice, na Slovensku, v Maďarsku a Rumunsku. Na druhé straně stojí publisheři (affiláci), kteří se starají o propagaci e-shopů a jejich produktů nebo služeb. Těch je aktuálně ke dni 26.11.2020 přes 1800.

Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení všech 11 parametrů:
  • Bonus
  • Soutěže
  • Anonymní žebříček nejlepších publisherů
  • Filtrování kampaní
  • Vzdělávání (blog, návody, vlastní projekty)
  • Magazíny
  • Blogy
  • Produktové katalogy
  • Recenzní a srovnávací weby
  • Cashbacky a kupónové weby
  • Influenceři a jejich sociální sítě (Instagram, YouTube, Facebook a další)
Hodnocení redakce
hodnoceno 11 parametrů
10/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 7x Přidat hodnocení
4.7/5
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Bonus
  • Soutěže
  • Anonymní žebříček nejlepších publisherů
  • Filtrování kampaní
  • Vzdělávání (blog, návody, vlastní projekty)
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Magazíny
  • Blogy
  • Produktové katalogy
  • Recenzní a srovnávací weby
  • Cashbacky a kupónové weby
  • Influenceři a jejich sociální sítě (Instagram, YouTube, Facebook a další)
10/10

Výhody

  • Pro e-shopy i publishery zdarma
  • Přehledná administrace
  • Skvělá nabídka kampaní (v době psaní článku přes 122 kampaní)

Nevýhody

  • Kampně jsou převážně zaměřené na výživové doplňky a kosmetické přípravky. Což může být i výhoda

Výhoda Affialu spočívá v jejich systému Post Affiliate Pro, který je v řadách affiláků poměrně oblíbený. Na pár kliknutí si affilák může zjistit, jak se mu daří (provize, prokliky), nejnovější informace, jaká je aktuální soutěž a podmínky o kampaních. Důležitý je i snadný přístup k propagačním materiálům ve formě odkazů včetně deep linku, bannerů, XML feedů a slevových kupónů, pokud je inzerent nabízí. Affial nepatří mezi největší affiliate sítě, díky tomu se můžete těšit na osobní a vstřícný přístup. Na podpoře se vždy dočkáte odpovědi na vaše dotazy. Zároveň dokáží s některými inzerenty domluvit produkty k recenzním zdarma.

Affial Web

To, že síť skvěle funguje, dokládají i měsíční reporty, ve kterých zmiňují úspěšné publishery. Zatím nejvyšší součet všech provizí u jednoho publishera činil 25 112 € (květen 2020).

Co to je affiliate marketing?

Affiliate marketing patří mezi výkonnostní marketingové kanály, které se zaměřují na výkon. Princip affiliate marketingu je jednoduchý. E-shop potřebuje prodávat své produkty a služby svým i novým zákazníkům. K tomu využívá externí markeťáky (publishery), kteří za předem stanovou provizi e-shop a jeho produkty propagují na svých webech či sociálních sítích.

Provize může být fixně daná částka, tzv. platba za lead.

Druhou možností je % provize z nákupu – to je nejčastější způsob odměňování affiliate publisherů a za nás také nejférovější. Publisheři jsou tak více motivování zvyšovat hodnotu košíku svých uživatelů – budoucích zákazníků.

Jednoduchá měřitelnost nákladů, přehlednost a rostoucí cena “klasické” reklamy (PPC, bannerová reklama, reklama v televizi a další) dělají z affiliate marketingu stále více oblíbený kanál, ke kterému se e-shopy uchylují. Napomohla tomu i covidová krize, během které se škrtaly budgety na reklamu.

Jak funguje Affial?

Affial.com – stojí tato síť za vaši pozornost?

Vstup do sítě

“Zapojení do Affialu je pro e-shopy i publishery zcela zdarma.”

Největší výhodu vidíme v možnosti spustit affiliate kampaň u svého e-shopu s nulovými náklady. Affial totiž poskytuje svým klientům v rámci spolupráce technické řešení známého affiliate systému Post Affiliate Pro zcela zdarma.

Pokud si takové řešení budete chtít pořídit a program spravovat sami, myslete na to, že roční platba začíná na 26 400 Kč, ale může se vyšplhat až na 130 200 Kč za rok. Záleží na požadavcích a velikosti programu.

Pokud nebudete vědět, jak technické řešení k sobě na e-shop implementovat, poskytnou vám svého programátora.

Kde je tedy háček? Affial, jako každá jiná síť si bere část z provize, kterou nabídnete. V některých případech je složité konkurovat s provizí e-shopům, které si spravují vlastní affiliate program a nemusí platit část z provize síti.

Možná některé z vás napadlo, že dáte přednost vlastní kampaní. Pamatujte, že ne vždy se jedná o šťastnou volbu. I některé velké značky přenechaly správu affiliate kampaně raději affiliate sítím. Z těch největších mohu uvést český Mall nebo zahraniční AboutYou. Affiliate síť má něco, co e-shop před spuštěním nemá. Zkušenosti s affiliate marketingem a seznam publisherů. To je důvod, který i velké společnosti dokáže odradit od spuštění vlastní kampaně.

Publisheři se mohou jako ve většině jiných affiliate sítích zaregistrovat a užívat systém zdarma. Na printscreenu výše vidíte přehledný dashboard, který na vás čeká po přihlášení.

O funkčnost sítě se stará spolehlivý systém

“Affial nabízí skvělé funkce pro e-shopy i publishery”

S prací v rozhraní Affialu nebudete mít problém. Přechody mezi jednotlivými funkcemi jsou plynulé, bez bugů a výpadků.

TIP: Jste e-shop a zvažujete zapojení do sítě Affial? Podívejte se na výhody systému Post Affiliate Pro, na kterém Affial běží.

Bonusy pro publishery
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 5 parametrů:
  • Bonus
  • Soutěže
  • Anonymní žebříček nejlepších publisherů
  • Filtrování kampaní
  • Vzdělávání (blog, návody, vlastní projekty)
10/10

Doporučuji sledovat především jejich blog, kde se objevují zajímavé články, rozhovory a pro mě nejzajímavější měsíční přehledy, jak se síti dařilo. V něm se dozvíte, jaké kampaně spustili, nejlepších 20 kampaní podle výkonnosti, ale třeba také výdělky nejlepších partnerů a nejvyšší dosáhnuté provize. Působí to motivačně a je to důkaz, že affiliatem se jako publisher můžete uživit.

Jaké jsou další zdroje informací?

Bonus
8 €
Soutěže
Ano
Anonymní žebříček nejlepších publisherů
Ano
Filtrování kampaní
Ano
Vzdělávání (blog, návody, vlastní projekty)
Ano

Zastoupení publisherů
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Magazíny
  • Blogy
  • Produktové katalogy
  • Recenzní a srovnávací weby
  • Cashbacky a kupónové weby
  • Influenceři a jejich sociální sítě (Instagram, YouTube, Facebook a další)
10/10

“V síti je přes 1800 partnerů.”

Výkonnostní marketing přitahuje řadu publisherů, kteří se snaží o finanční svobodu vytvořením svých projektů. Může to být jedna osoba, která si buduje svůj jeden blog, nebo celá společnost, která se věnuje už velkým projektům s obraty v 6-místných cifrách.

Pro nové publishery mají zpracovaný FAQ, kde najdete nejčastější otázky. Dozvíte se tam například, jak probíhá vyplacení, jak dlouho trvá schvalování provizí, nebo jak nasadit reklamní prvky na web. Aby vše proběhlo hladce, doplnili do FAQ také odkazy na jednotlivé návody (například ZDE se můžete podívat to, jak nasadit reklamní prvek na svůj web).

Magazíny
Ano
Blogy
Ano
Produktové katalogy
Ano
Recenzní a srovnávací weby
Ano
Cashbacky a kupónové weby
Ano
Influenceři a jejich sociální sítě (Instagram, YouTube, Facebook a další)
Ano

“Vše po ruce.”

Navigace souvisí s předešlým bodem – funkčností a praktičností. Pohyb v administraci je intuitivní a po pár minutách až hodině už si budete pamatovat, kde co najít.

Podívejte se na ukázku přehledu provizí, které získal náš partner. Pro jeho ochranu jsme museli smazat jméno, název kampaně, ID objednávky a čas objednávky.

Zeleně označené provize jsou připraveny k vyplacení.

Červené provize jsou zamítnuté. Zamítnutí provize může mít více důvodů. Nejčastější důvod je ten, že zákazník si nepřebral objednávku od kurýra. Další možnosti jsou nezaplacení objednávky nebo vrácení v zákonné lhůtě 14 dní.

Soutěže

“Kdo by neměl rád soutěže.”

Affial pro své partnery připravuje soutěže o hmotné ceny, poukázky i peněžní odměny (při výhře je najdete připsané v provizích jako bonus). Například ve vánoční soutěži budou výhrou poukázky do nakladatelství Melvil v hodnotě 21 000 Kč.

Líbí se mi, že soutěže jsou transparentní a vždy předem víte, jaké podmínky pro výhru musíte splnit. V administraci se můžete podívat na to, jak si v soutěži stojíte. Přezdívka se automaticky nastaví ve tvaru “AffilakXXXX,” ale kdykoliv si můžete nastavit vlastní.

Jak začít?

Jste e-shop a zvažujete zapojení do Affialu? Vyplňte krátký formulář na stránkách a sami vás budou kontaktovat.

Chcete se zapojit jako publisher?

Jako publisher se musíte nejdříve registrovat. Vyplněním registračního formuláře získáte přístup do administrace, kde si už můžete procházet jednotlivé kampaně, do kterých se zapojíte a na kterých začnete vydělávat.

Pokud patříte mezi začátečníky, kteří chtějí s affiliate marketingem začít, projděte si jejich vzdělávací články a Affial UNIVERZITU. Nespoléhejte se ale pouze na Affial, najděte si i jiné zdroje. V marketingu se musíte pravidelně vzdělávat, jinak zaspíte dobu.


Přispět svou zkušeností
diskuze
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!