UniCredit Bank – U konto – Recenze

Vyhody

+Vedení účtu, veškeré transakce i výběry z bankomatu jsou zdarma.
+Účet je možné založit i po telefonu nebo on-line.

Nevyhody

Pokud na účet nepřijde alespoň 12.000 Kč každý měsíc, budete platit vedení účtu 199 Kč a dále veškeré transakce i výběry z bankomatů.

 

Unicredit Logo 1

UniCredit Bank: U konto – Recenze

Zajímají Vás zkušenosti jiných uživatelů? Podívejte se na uživatelské recenze.

Shrnutí:

U konto od UniCredit Bank je jednoduchý a plně funkční bankovní účet, který je vhodný pro studenty i zaměstnance. Pro osoby od 15-26 let je vedení zdarma bez jakýchkoli podmínek. Pro ostatní je zdarma v případě, že dojde k příchozím platbám alespoň 12.000 Kč/měsíc. Klienti mají možnost využívat internetové či mobilní bankovnictví, embosovanou bezkontaktní platební kartu, slevy a odměny u nasmlouvaných obchodníků v případě, že platí jmenovanou platební kartou, nebo si mohou založit kontokorent jako finanční rezervu pro neočekávané situace.

Osobní účet u UniCredit Bank najdete pod názvem U konto. Jedná se o klasický účet, na který vám bude chodit výplata, budete z něj platit různé poplatky, popř. si peníze vybírat z bankomatu. K tomu jsou přizpůsobeny podmínky vedení tohoto účtu. Pokud vám na něj přijde za daný měsíc celkem alespoň 12.000 Kč, budete mít vedení účtu i veškeré s tím spojené transakce zdarma. Klienti ve věku 15 – 26 let mají vedení účtu zdarma bez jakýchkoli podmínek.  

Založení účtuZdarma
Vedení účtuZdarma - při příchozích platbách 12.000 Kč
Druhý účet v EUR/USDZdarma
Platební kartaZdarma
Výběry z bankomatuZdarma - při příchozích platbách 12.000 Kč
Odchozí/příchozí platbyZdarma - při příchozích platbách 12.000 Kč

Jak můžete vidět v tabulce, založení U Konta je zcela zdarma. O tom, jak účet zřídit/založit, si více povíme později. Nyní pojďme k vedení účtu. To je sice zdarma, ale pouze v případě, že splníte podmínku banky a na účet vám každý měsíc přijde alespoň 12.000 Kč. Musí to být skutečně příchozí platby – např. zmíněná výplata. Pokud budete peníze na účet vkládat v hotovosti, za příchozí platbu se nepovažují a nebudou se vám do oněch 12.000 Kč počítat.

Pokud podmínku 12.000 Kč nesplníte, neděje se nic hrozného. Pouze počítejte s tím, že se vám naúčtuje poplatek za vedení U Konta ve výši 199 Kč a k tomu se zpoplatní veškeré odchozí a příchozí platby – každá částkou 6 Kč. Pokud v takový měsíc budete vybírat z bankomatu, rovněž počítejte s poplatkem. Ten činí 5 Kč při každém výběru z bankomatů UniCredit Bank, 30 Kč z cizích bankomatů a pokud budete vybírat v zahraničí, počítejte s poplatkem 100 Kč plus 0,5 % z vybrané částky. Víme, že tyto poplatky už asi úsměv na tváři nevyvolají, na druhou stranu 12.000 Kč není tak velká částka, kterou by nemohl splnit každý, kdo chodí do práce a chodí mu na účet výplata. Navíc níže si ukážeme, že UniCredit umí vyjít vstříc i klientům, kteří s touto částkou mají problém.

V rámci U Konta máte nárok na založení druhého účtu, vedeného v EUR nebo v USD. I vedení tohoto účtu je zdarma. Pokud budou mezi účty probíhat transakce – tzv. SEPA platby (převody peněz v rámci EU), zaplatíte 6 Kč za každou.  Založit si ho samozřejmě můžete, pokud ho využijete. V opačném případě s tím nemusíte ztrácet čas.

Služby a funkce U Konta

Vedle základních informací o U Kontu od UniCredit Bank je potřeba zmínit ještě další služby a funkce, které tento účet má. Některé jsou nezbytné a na účtu se bez nich většinou neobejdeme, jiné jsou bonusové a záleží na každém klientovi, jak dalece je využije.

Platební karta

Každý, kdo si založí u UniCredit Bank své U konto, má nárok na embosovanou platební kartu Mastercard zdarma. Platební karta je bezkontaktní, což znamená, že při platbě do 500 Kč nemusíte zadávat PIN. Stačí, když kartu k terminálu přiložíte, karta pípne a nákup je zaplacen. V případě, že nákup je nad 500 Kč, klient kromě „pípnutí“ kartou musí zadat ještě PIN. I tak je takové placení velmi rychlé a praktické.

Platební kartu Mastercard je možné napojit jak na korunový, tak na cizoměnový účet pro používání bez omezení. Zároveň ji lze připojit k účtům Apple Pay a Google Pay a platit tak rychle, pohodlně a bez omezení prostřednictvím mobilních telefonů. 

K platební kartě Mastercard je možné sjednat i cestovní pojištění platné po celém světě pro držitele karty i pro rodinné příslušníky nebo pojištění SAFE Basic/Plus proti zneužití karty. Pokud často létáte, můžete využít i celosvětový program Priority Pass pro vstupy do VIP letištních salonků.

Výběry z bankomatu

Jak už jsme zmínili výše, pokud klient splní podmínku 12.000 Kč příchozích plateb na účet za daný měsíc, jsou veškeré transakce v bankomatu zdarma. Jedná se přitom o výběry ze všech bankomatů po celém světě. Platí to i pro vklady hotovosti přes vkladové bankomaty UniCredit Bank. V bankomatu je možné také změnit PIN nebo aktivovat novou kartu.

U-šetřete

U konto umožňuje svým majitelům šetřit peníze nejen díky tomu, že jeho vedení a veškeré transakce jsou zdarma, ale také placením platební kartou u smluvních obchodníků. Pokud totiž platí platební kartou Mastercard zřízenou k účtu, mají možnost získat slevy a odměny za nákupy u více než 150 obchodníků v České republice. Není přitom potřeba tisknout či shánět nějaké slevy a vouchery. Stačí platit svou platební kartou k U kontu a slevy a odměny se automaticky načítají.

Nevýhodou je, že tato funkce není na platební kartě nastavená automaticky. Pokud chtějí klienti slevy využívat, musí si nejprve stáhnout aplikaci U-šetřete do mobilního telefonu a zaregistrovat se do ní. Pak si najdou a vyberou slevu, kterou chtějí a následně zaplatí kartou. Peníze, které slevou získají, se jim automaticky vrátí zpět na účet. Je to sice šikovné a klient ušetří, ale přijde nám to zbytečně komplikované. Mnohem jednodušší by bylo, kdyby se slevy načítaly automaticky, jakmile klient kartou u smluveného obchodníka zaplatí.

Online Banink a Smart Banking

U kontu klienti automaticky získávají zdarma i možnost obsluhovat svůj účet on-line z počítače, mobilu, popř. z obojího. O Online Bankingu a Smart Bankingu si více napíšeme v samostatné sekci, ale pojďme si alespoň stručně představit, co tyto služby umožňují.

Online Banking je klasické internetové bankovnictví s bezpečnostním klíčem v mobilu. Je možné na něm kontrolovat stav účtu, odchozí/příchozí platby, posílat peníze, sledovat platební karty, cenné papíry a mnohé další. To všechno při jednom přihlášení a na jednom místě.

Smart Banking je v podstatě obdoba internetového bankovnictví, jen se obsluhuje pomocí mobilní aplikace. Smart Banking a transakce v něm se ovládají pomocí otisku prstu nebo tzv. Face ID. Součástí této aplikace je také bezpečnostní klíč pro ovládání Online bankingu. Díky speciální funkci Fast Check má klient možnost okamžitého zjištění zůstatku na účtu, aniž by se musel proklikávat do aplikace, nebo otevírat Online Banking. 

Rezerva na účtu

Tak, jako většina osobních účtů, i U konto nabízí možnost vytvořit si finanční rezervu pro případ nouze. Nemáme teď namysli odkládání peněz na horší časy, ale naopak okamžitou peněžní pomoc v podobě kontokorentu. Ten je možné na účtu otevřít od 5.000 Kč až do výše 150.000 Kč. Klient ho buď může, nebo nemusí využívat. Záleží jen na něm. Kontokorent se chová jako součást U-konta, takže jej lze čerpat bezhotovostně i hotovostně – např. výběrem z bankomatu. Ideální je v případě, že klientovi chodí výplata později, než se mu odečítají pravidelné platby. Nemusí se tak stresovat, kde na platby vezme peníze a příchodem jeho výplaty se vyčerpaná dlužná částka opět srovná.

U konto zdarma s partnerem

Jak už jsme psali výše, abyste měli vedení i veškeré transakce na U kontu zdarma, je potřeba, aby součet všech příchozích plateb činil alespoň 12.000 Kč. Pro někoho je to jednoduché a vyřeší to každý měsíc příchodem výplaty, někdo této částky ale dosahuje jen těžko. Pak musí každý měsíc kontrolovat, zda přišlo dost peněz, nebo zda se mu strhnou poplatky. Pro takové klienty UniCredit Bank přišla se zajímavou možností.

Pokud si otevře u UniCredit Bank U konto i partner, banka oba účty propojí a pak stačí, aby 12.000 Kč přišlo na oba účty dohromady. Pokud toto klienti splní, mají oba účty zdarma. I když jsou účty takto „propojeny“, je to pouze za účelem načítání slevy. Ve skutečnosti klienti na svá konta vzájemně nevidí, pokud si k nim tedy neudělí vzájemná dispoziční práva.

Jak uzavřít účet U konto

Pokud vás U konto zaujalo a rozhodli jste se ho uzavřít, můžete na to jít několika způsoby. Záleží přitom jen na vás, který vám bude pohodlnější. U konto se dá založit on-line, tedy přes internet, po telefonu, přičemž můžete zavolat na klientskou linku vy sami, nebo zanechat kontakt a nechat si zavolat pracovníky klientské linky. A samozřejmě máte možnost zajít osobně na některou z poboček, kterých je po České republice více než 120, a založit si konto přímo na místě.

On-line
Na pobočce
Po telefonu

Jak založit U-Konto on-line

Nejprve si otevřete webové stránky UniCredit Bank a najdete si záložku účty. Vyberete U konto a sjedete na stránce o něco níž, až k nabídce založení konta. Tam vyberete on-line variantu „Pohodlně z domova“ a kliknete na „sjednat online“. Budete přesměrovaní na stránky, kde si založíte U konto snadno a pohodlně, z pohodlí domova. Počítač vás přitom povede krok za krokem, takže se nemusíte bát, že byste to nezvládli.

Pro založení U konta u UniCredit Bank je potřeba být občanem České republiky, kterému je alespoň 18 let. Musíte mít platný občanský průkaz a k tomu druhý doklad totožnosti, např. pas nebo řidičský průkaz, aby mohla být vaše totožnost ověřena.

Dále byste měli mít aktivní e-mailovou adresu a mobilní telefon, na které vám v průběhu zakládání budou chodit autorizační zprávy pro ověření. Poslední podmínkou pro založení účtu on-line je stávající bankovní účet – předpokládá se účet u jiné banky na vaše jméno– odkud je potřeba na U konto poslat 1 Kč pro ověření. V případě, že budete chtít stávající bankovní účet celý převést na U konto včetně stávajících plateb, je to možné.

Na webové stránce pro založení U konta najdete formulář, který je potřeba vyplnit. Zadáte jméno, příjmení, telefonní číslo a e-mailovou adresu. U obojího si necháte zaslat tzv. promo kód, který vepíšete do kolonky, jež se automaticky objeví. Teprve až když budete mít kódy vyplněny, dáte „pokračovat v žádosti“.

V dalším kroku je potřeba nafotit vaše doklady totožnosti. Je jedno, zda je naskenujete a nahrajete z počítače, nebo je vyfotíte pomocí svého mobilního telefonu. Možné je obojí. Dělejte to tak, jak je to pro vás nejpohodlnější. V prvním kroku nahrajete občanský průkaz, v dalším druhý průkaz totožnosti a následně necháte zkontrolovat údaje z dokladů.

Následuje doplnění vašich osobních údajů, jako je adresa vašeho bydliště podle občanského průkazu, kontaktní adresa atd. Opět teprve ve chvíli, kdy budete mít vše potřebné vyplněno, přejdete dál. Dalším krokem už jsou údaje o vašem účtu, tedy U kontu. Zde si nastavíte veškeré parametry tak, jak potřebujete. Budete chtít platební kartu? Jaké budete požadovat limity? Budete chtít založit druhý účet v cizí měně? Zkrátka opět budete postupovat po jednotlivých krocích tak, jak vás počítač povede.

V závěru zakládání konta vyřešíte zabezpečení vašeho účtu, internetového bankovnictví a platební karty, provedete kontrolní převod již zmíněné 1 Kč z vašeho stávajícího konta a následně podepíšete smlouvy.

Pokud by se stalo, že se v nějakém kroku zaseknete a nebudete vědět, jak dál, máte možnost využít on-line chat, na kterém jsou operátoři ochotní a poradí, co je třeba. Pokud vám více vyhovuje domluvit se s operátorem přímo, zavolejte na klientskou linku.

POZOR:

V případě, že dosud žádný bankovní účet na své jméno nevlastníte, nemáte možnost si U konto on-line založit. Nebudete totiž moci provést ověřovací platbu 1 Kč. V takovém případě je nutné jít rovnou na některou z poboček a založit si U konto osobně. 

UniCredit Bank: Internetové bankovnictví

Mít své finance pod kontrolou kdykoli a kdekoli je jednoznačně výhoda, kterou chce snad každý z nás. Většina bank již dnes ke svým účtům nabízí internetové bankovnictví v různých formách, které umožňují, aby si klienti své finance spravovali sami a do banky chodili jen minimálně.  Nejčastější formou, jak spravovat své finance po internetu, je bankovnictví přes počítač, které UniCredit Bank poskytuje svým klientům jako Online Bankig. Druhou – ještě rychlejší a pohodlnější – formou, je bankovnictví v mobilu. To najdou klienti UniCredit Bank jako tzv. Smart Bankig. Zajímá vás, co všechno internetové bankovnictví umí, jak je zabezpečené a jak se liší od své Smart verze?

Internetové bankovnictví
Mobilní banka

Online Banking

Online Banking je služba UniCredit Bank, která vám umožní připojit se ke svému účtu přes internet pomocí počítače, ať jste kdekoli. Díky tomu, že si vše řešíte sami, nemusíte běhat do banky, domlouvat si schůzky s bankéřem, ani nic složitě vyjednávat po telefonu. Zkrátka ušetříte spoustu času, který můžete využít jinak.

O svém účtu máte neustále přehled. Můžete se podívat na jeho historii, odchozí a příchozí platby, nastavit si trvalé platby či inkasa. Přehled ale máte i o svých platebních kartách a dalších produktech, které máte u UniCredit Bank uzavřeny. Včetně cenných papírů.

Vaše výdaje budou automaticky řazeny do jednotlivých skupin a vy je díky tomu uvidíte v přehledných grafech. Budete tak mít své platby lépe pod kontrolou. Převody peněz z účtu na účet jsou rychlé a jednoduché. Ještě rychlejší je placení pomocí šablon u opakovaných plateb. Sami můžete provádět platby v cizích měnách. Problémem není ani dobití kreditu na mobilní telefon.

Patříte mezi klienty, které rozčiluje množství papírů ke smlouvám, všeobecným obchodním podmínkám nebo výpisy z účtů? Pak jistě oceníte, že už vám žádné papíry domů chodit nebudou. Všechno najdete přehledné právě v internetovém bankovnictví.

Pokud nemáte možnost připojit se k internetu kdykoli chcete, ale potřebujete být informováni o došlých platbách, nechte si posílat SMS nebo notifikační e-maily o zůstatku na účtu. Nejideálnější variantou je ale Smart Banking, tedy internetové bankovnictví přímo ve vašem mobilu.

Co je to SMART klíč?

Možná namítnete, že internet není pro vaše peníze dostatečně bezpečný. UniCredit Bank zajišťuje bezpečnost při přihlášení do vašeho Online Bankingu i během odesílání plateb pomocí chytrého bezpečnostního klíče. Vaše peníze jsou tak v bezpečí a vy se můžete bez obav podívat na své účty a transakce. Jak SMART klíč funguje?

K přihlášení do internetového bankovnictví budete potřebovat uživatelské číslo a zmíněný bezpečnostní klíč. Ten vám bude zároveň sloužit pro autorizované potvrzení vašich transakcí. Klíč je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, a to i ve chvílích, kdy nejde internet. Umožňuje využití tzv. biometrické identifikace, tedy pokud nevěříte číslům a heslům, můžete využít otisk svého prstu nebo Face ID. Smart klíč máte neustále při sobě a použít ho můžete i pro účty více uživatelů (samozřejmě pokud budete chtít).

Jak vidíte, využití Online Bankingu je opravdu široké a má řadu výhod. Záleží jen na vás, zda si budete finance spravovat přes počítač, nebo zvolíte ještě jednodušší a rychlejší formu – Smart Banking. Používat můžete i obojí dohromady.

Smart Banking

Smart Banking je jednoduše řešeno banka v mobilu nebo také mobilní bankovnictví. Představuje ještě rychlejší a jednodušší verzi internetového bankovnictví, kterou spravujete ve svém mobilním telefonu pomocí aplikace. Stejně jako internetové bankovnictví i mobilní aplikace klade důraz na bezpečnost při přihlašování a odesílání plateb, takže se nemusíte bát, že dáváte své peníze všanc podvodníkům a hackerům. Samozřejmě za předpokladu, že dodržujete pravidla a bezpečnostní pokyny.

UniCredit Bank se snaží svou mobilní aplikaci neustále vylepšovat. Díky tomu je přihlášení rychlé a pohodlné a odesílání plateb ještě jednodušší. Dokonce mnohem víc než v Internet Bankingu. Můžete totiž využít možnost platby přes QR kódy, přihlašování a podepisování pomocí Face ID atd. Díky přehledným grafům budete mít přehled o svých příjmech a výdajích.

Pohodlné placení

Aby bylo placení ještě rychlejší, stačí, když naskenujete přes fotoaparát svého mobilního telefonu QR kód, čárový kód nebo rovnou celou složenku. Aplikace už si sama doplní veškeré údaje, jako čísla účtu, částku, variabilní symbol atd. Vám už pak stačí jen zkontrolovat, zda je vše v pořádku a odeslat.  Platby do 50.000 Kč stačí podepsat otiskem prstu nebo Face ID.

Vše pod kontrolou a na jednom místě

Díky Smart Banking budete mít veškeré své produkty u UniCredit Bank pod kontrolou. V aplikaci najdete vše na jednom místě, uvidíte zůstatky na účtech i různé limity, např. na platebních kartách. Tyto limity si můžete libovolně měnit, kdykoli potřebujete. A pokud by se stalo, že kartu ztratíte, můžete ji rovnou zablokovat. Už není nutné shánět číslo na klientskou linku a obvolávat je. Pokud budete chtít vědět, kdy přijde na váš účet platba, nebo se naopak odešle, stačí si nastavit zůstatková oznámení. Takto budete mít vše pod kontrolou.

Ochrana Smart Banking

A jak jsou vaše účty a platby přes aplikaci Smart Banking chráněné? Přihlašování i veškeré transakce podepisujete vždy pomocí PIN kódu, otisku prstu, který je unikátní a nikdo ho nezfalšuje a pokud se vám prst zdá málo, můžete využít rovnou Face ID, tedy technologii podepisování transakcí pomocí identifikace vašeho obličeje.

Jak nainstalovat a aktivovat Smart Banking?

Aplikaci Smart Banking nainstalujete velmi jednoduše. Vyhledáte si zmíněnou aplikaci ve svém mobilním obchodě (App Store, Google Play) a dáte získat – nainstalovat. Pak už jen počkáte, až se aplikace stáhne do vašeho zařízení. Po stažení je potřeba ji otevřít a přihlásit se pomocí aktivačních kódů, které získáte dvěma způsoby. Záleží na tom, zda již využíváte Internet Banking či nikoli.

V případě, že již Internet Banking využíváte, najdete si v něm Podrobnosti o účtu – Mobilní služby, a nakonec Smart Banking. Tam pak zažádáte o aktivační kódy pro vaši aplikaci, které vám dorazí následující pracovní den pomocí SMS. Pak už jen stačí otevřít aplikaci a použít kódy, které jste dostali.

Pokud dosud Internet Banking nevyužíváte, můžete o aktivační kódy požádat na pobočkách, nebo prostřednictvím Klientské linky. Počítejte ale s tím, že po vás budou chtít aktivační kódy, které najdete ve svých smlouvách. Je proto dobré připravit si je předem k ruce.

Pobočky a bankomaty

UniCredit Bank zahájila svou činnost v České republice a na Slovensku v roce 2007. Velmi rychle si získala důvěru klientů a pokryla vše, co mohou od banky požadovat – účty, úvěry, hypoteční úvěry, správu firemní klientely atd. Díky tomu rostl počet jejich bankomatů i poboček. Dnes už je najdeme ve většině velkých měst, a to i přesto, že většina velkých bank počet poboček a jejich zaměstnanců v posledních letech spíše snižuje.

Pokud si klienti potřebují zjistit, kde najdou nejbližší bankomat nebo pobočku UniCredit Bank, není nic jednoduššího, než jít na jejich webové stránky a v postranní liště napravo kliknout na záložku Pobočky a bankomaty. Dostanou se tak na stránku, kde najdou mapu České republiky se všemi bankomaty a pobočkami. Aby ale nemuseli na mapě hledat své město, nebo místo, kde jsou momentálně třeba na dovolené, stačí do vyhledávače zadat název města, adresu nebo jen poštovní směrovací číslo. Počítač automaticky vygeneruje nejbližší pobočky a bankomaty, aby se klient sám mohl rozhodnout, kam se dostane nejrychleji nebo nejsnáze. U konkrétní pobočky si pak může rozkliknout otevírací dobu a případně kontakty. Předem si tak může ověřit, zda mu daná pobočka poskytne služby, které potřebuje, aby se tam nevypravil zbytečně.



Závěrečné hodnocení

UniCredit Bank U konto Recenze
Unicredit Logo 1

Název: UniCredit Bank U konto

Shrnutí:
✅ K účtu je embosovaná platební karta.
✅ Možné spravovat účet přes Online Banking nebo Smart Banking.

  • Finance - 10/10
    10/10
  • Důležité parametry - 9/10
    9/10
  • Sjednání účtu - 10/10
    10/10
  • Podpora - 10/10
    10/10
9.8/10
Odesílám
Jak hodnotí naši čtenáři
3.07 (29 Recenzí)

Podívejte se na naše pravidelně aktualizované srovnání bankovních účtů.

Redakce 5nej.cz

Redakce 5nej.cz se skládá ze zkušených bankéřů, marketingových specialistů, jazykových guru a fitness nadšenců, kteří věnují maximum svého úsilí a času na vytvoření kvalitního obsahu. Naše srovnání a recenze jsou vytvářeny nezaujatě a tak aby šetřily váš čas. Všechny služby a nástroje testujeme, sami nástroje fotíme a snažíme se vám poskytnout co nejvíce informací. Pokud se chcete dozvědět více o našem týmu, přečtěte si sekci "Kdo jsme" v patičce našeho portálu. Pokud se vám naše srovnání a recenze líbí, nebojte se nám dát hodnocení nebo rovnou napsat e-mail. Každé zpětné vazby si vážíme!

Jeden příspěvek

  1. Zamítnuté platby 31.5.2021

Přispět názorem

Odesílám