Srovnání SEO nástrojů

Nejlepší SEO nástroje online 2021

Hledáte-li kvalitní SEO nástroj, který vám ušetří spousty manuální práce a opravdu pomůže vylepšit váš projekt, jste na správném místě. Otestovali jsme řadu SEO nástrojů a vybrali nejlepších pět. Podívejte se, který obstál nejlépe v našem srovnání.

5nej-srovnani

Mangools

Semor

Marketing Miner

Semrush

Ahrefs

1. Místo2. Místo
3. MístoFinalistaFinalista
Finální známka109.5
9.38.98.6
ShrnutíMangools je SEO nástroj, který se zaměřuje hlavně na analýzy klíčových slov, zpětných odkazů a SERPu.SEMOR je komplexní SEO nástroj, který ocení nejen marketingoví freelanceři, ale také majitelé různých webových projektů a e-shopů.
Marketing Miner je SEO nástroj, který především získává hodnotná data o klíčových slovech, URL, doménách a vašich produktech.SEMrush je SEO nástroj, který dělá webové audity, analýzy SERP, také se zaměřuje na sociální sítě a také dodává hodnotné informace o konkurenci.Ahrefs je SEO nástroj, který se zaměřuje hlavně na monitorování vyhledávanosti, konkurence a také monitoruje vaší niku.

Finance

Cena nejlevnějšího tarifu (placeného)€ 49 / měsíc0 Kč/měsíc
649 Kč / měsíc$99.95 / měsíc$99 / měsíc
Cena nejdražšího tarifu€ 129 / měsíc100 Kč/měsíc2299 Kč / měsíc$399.95 / měsíc$999 / měsíc
Trial verze
Platba kartou online

Důležité funkce a parametry

Analýza klíčových slov
Analýza URL
Srovnání s konkurencí
Jednorázová analýza
Hlídání existence zpětných odkazů
Podávání reportů
Hledání podobných webů pro odkazy
Rychlost webu
Indexovatelnost
Sociální signály
Našeptávač
Hledání zmínek o webu
Kontrola status kódů
Hledanost a cpc
Zjištění vstupních stránek
Metrika inzerce ppc
Kontrola plagiátorství
Možnost více uživatelů nástroje (za příplatek)
Možnost propojení s google analytics
Maximální počet projektůnení limitovánonení limitováno20200100
Tutoriál k seo nástroji

Podpora

Dostali jsme reakci?
Podpora v čj
Facebook zprávy
Live chat
Telefon
E-mail
Mangools Logo Ctverec

Mangools

Mangools je SEO nástroj, který působí na trhu od roku 2014 a pochází ze Slovenska. Svoje služby dělí do tří tarifů – Mangools Basic, Mangools Premium, Mangools Agency. Čím vyšší tarif, tím více možností vám Mangools poskytne. Celý SEO nástroj se rozděluje do 5 sekcí a každá má svou funkci (KWFinder, SERPChecker, SERPWatcher , LinkMiner a SiteProfiler). Mangools se mimo jiné snaží své uživatele vzdělávat a proto na jejich webu naleznete SEO Akademii a blog plný článků o online marketingu a SEO tématiky. Dozvíte se tam i novinky ze světa Mangools a najdete návodné tutoriály.

Semor Logo

SEMOR

SEMOR je komplexní SEO nástroj, který ocení nejen marketingoví freelanceři, ale také majitelé různých webových projektů a e-shopů. Tento nástroj měří pozice stránek ve vyhledávačích, hlídá zpětné odkazy, získává důležitá data ze SERP a také například pomáhá s technickou analýzou webu. Díky své cenové politice je SEMOR vhodný jak pro týmy s napjatým rozpočtem, tak i pro větší projekty.

Co je SEO?

SEO je zkratkou anglického označení “Search Engine Optimalization”, které v češtině známe pod názvem optimalizace pro vyhledávače. Jde o aktivitu s cílem získání návštěvnosti z vyhledávačů typu Google.cz, Seznam.cz, Bing.cz či třeba Yahoo.com. Těchto cílů dosahují majitelé webů mnoha způsoby a existuje nespočet teorií, které se někdy i navzájem vylučují. To znamená, že získání vysokých pozic ve vyhledávačích není exaktní věda s jasným receptem, nýbrž souhrn mnoha faktorů, které spolu souvisejí.

Mezi nejčastější SEO aktivity patří optimalizace pro klíčová slova, zveřejňování relevantního obsahu na web, optimalizace rychlosti a přehlednosti webu a především získávání zpětných odkazů. Cílem vyhledávačů je přinést návštěvníkovi, co nejkvalitnější obsah pro dané klíčové slovo

Každým rokem se algoritmy vyhledávačů vylepšují a tomuto cíli přibližují. Díky tomu, že svůj web optimalizujete pro vyhledávače, sice můžete na krátký čas získat návštěvnost, ale pro dlouhodobější účely je třeba vytvořit zajímavý obsah pro návštěvníky. S tím vám významně pomohou SEO nástroje.

Proč je SEO nutná součást vašeho web marketingu?

SEO pomáhá webu ve zviditelnění ve výsledcích vyhledávání. Smyslem optimalizace pro vyhledávače je například vytváření vstupních stránek webu nebo úprava stávajících, kam se přidá další obsah. Cílem je přivést z vyhledávačů další návštěvnost. Tuto návštěvnost můžeme označit jako potenciální zákazníky/klienty. Z toho důvodu má SEO své místo v marketingovém rozpočtu, protože pomáhá přivádět zákazníky a zvyšovat tržby.

Jak pomocí nástrojů udělat analýzu webu?

SEO nástroje mají několik specializovaných funkcí, které vám pomohou například:

  • Analýzou klíčových slov
  • Srovnání s konkurencí
  • Hlídáním zpětných odkazů
  • S měřením pozic klíčových slov ve vyhledávačích
  • Při hledání tématicky podobných webů
  • Analyzovat technický stav webu
  • a mnoho dalšího

Většina testovaných SEO nástrojů má funkci pro jednorázovou SEO analýzu webu. Pokud si v nástroji založíte nový projekt a přidáte do něho adresu svého webu, tak nástroj tento web prozkoumá ze všech strán.

Z výsledků analýzy se dozvíte něco o technickém stavu webu a také o jeho on-page SEO. To znamená, že můžete například získat přehled o chybových statusech (např. 404 chyba), rychlosti podstránek, chybějících meta značek, zjiťení indexovatelnosti a mnoho dalších ukazatelů.

Udělat analýzu webu je s těmito nástroji většinou velice jednoduché. Těžší je však napravování chyb a nedostatků, které vám analýza ukáže.

Jaké praktiky v SEO fungují?

Každý rok se SEO specialisté předhánějí ve svých predikcích, co bude v konkrétním roku v SEO nejlépe fungovat. Odborné magazíny přináší přehled nejlepších SEO technik pro aktuální rok 2021 a tak dále. Určitě se k vám podobné přehledy také dostaly, ale za celou existenci SEO vždy záleželo jen na pár nejdůležitějších věcech.

Důležité věci pro SEO

  1. Technicky dobře udělaný web
  2. Kvalitní obsah
  3. Kvalitní odkazové portfolio (linkbuilding)

Proč jsou důležitá klíčová slova?

Klíčová slova jsou vlastně fráze, kterými uživatelé, klienti, zákazníci vyhledávají informace na internetu. Těmi informacemi jsou také poptávky po službách, produktech a řešení nějakých problémů. To znamená, že klíčová slova mohou souviset s vaším oborem a v ideálním případě vám pomohou zvýšit tržby.

Analýza klíčových slov je na začátku hledání relevantních klíčových slov, která jsou důležitá pro váš web a e-shop. Analýza vám pomůže zjistit objem hledanosti konkrétních klíčových slov. Platí, že čím vyšší hledanost slova je, tím důležitější je se konkrétnímu slovu věnovat. To znamená pro něj vytvořit vstupní stránku, která dokonale odpoví návštěvníkům na vše týkající se daného dotazu (klíčového slova).

Klíčové slovo pak může být například: Galaxy S20, prodej triček, potisk, triček, instalatér praha, servis Apple, jak opravit pákovou baterii a tak dále. 

Klíčová slova se musí rozdělovat podle důležitosti pro byznys, podle důležitosti podpoření značky, ale cíle a důležitost klíčových slov může být daleko více rozmanitá, protože se v nich odráží samotný záměr webu.

Linkbuilding

Linkbuilding se do češtiny překládá jako získávání zpětných odkazů. Zpětné odkazy pomáhají webu zvyšovat autoritu a důvěryhodnost. V konečném důsledku to znamená, že vyhledávače dávají takovému webu přednost ve výsledcích vyhledávání.

Zpětný odkaz je odkaz, který směřuje z nějakého webu na jiný web. Zpětné odkazy pomáhají vyhledávačům procházet internet a zjišťovat význam stránek a teoreticky i jejich kvalitu.

Pokud vás zajímá, jak zjistit počet zpětných odkazů, tak máte na výběr bezplatné řešení v podobě Google Search Console. Ta však nevypovídá nic o kvalitě a síle odkazů, nebo můžete použít některý z komerčních SEO nástrojů. Ty zjistí zpětné odkazy a ukáží vám jejich ranky, které lze chápat jako hodnocení kvality odkazu.

Jak vybrat nejlepší SEO nástroj online?

Chcete investovat do SEO optimalizace pro váš projekt? Zde je několik věcí, které musíte zvážit. Většinou najdete na trhu komplexní SEO nástroje, které obsahují všechny možné funkce, na které si vzpomenete. Úzce specializovaných nástrojů je na trhu také dost a i když mají omezené funkce, tak to na jejich ceně není vůbec poznat.

Kolik peněz jste ochotni investovat?

Hned na začátek přichází velká otázka peněz. Je potřeba zvážit, jestli chcete platit měsíčně nebo jednou za rok. Při platbě na delší dobu se dá za nástroj výrazně ušetřit.  Existují spousty SEO nástrojů, které se pohybují v různých cenových relacích. Využívat můžete nástroje zdarma, nebo za ně platit několik tisíců dolarů měsíčně. Dražší nástroje mají lepší funkce a většinou lepší data nebo umí s daty lépe zacházet. 

Cena nástroje musí korespondovat s vaším rozpočtem a velikostí projektu. Určitě se dá začít u levnějšího nástroje a postupně s růstem projektu přejít na ten dražší a robustnější.

Máte čas a prostředky na rozluštění dat ze web SEO nástroje?

Existují některé nástroje pro SEO jako jsou například Screaming Frog nebo Majestic SEO, ale pokud si vyberete právě tyto, měli byste mít na paměti, že strávíte další čas nad analyzováním podrobných údajů, které vám předloží. Tyto nástroje nejsou úplně zdarma. Jejich bezplatné verze jsou velice omezené. S placenými verzemi těchto nástrojů získáte při analyzování webu nesmírné množství dat, ale tato data je potřeba umět správně vyhodnotit. To by pro SEO specialisty neměl být žádný problém, ale majitelům projektů, webů a e-shopů získaná data většinou nic nepoví, protože jim nerozumí.

Pokud nemáte čas nebo dovednosti na vyhodnocování dat, zvažte výběr inteligentního nástroje pro SEO, který nejen shromažďuje data, ale také vytváří přehledný a srozumitelný report.

Chcete nástroj, který zvládne “všechno” nebo specializovaný?

Jak jsme již zmínili, existují webové SEO nástroje, které se specializují na jednu konkrétní oblast (zpětné odkazy, analýza klíčových slov, analýza vlastních stránek…). Tyto nástroje jsou užitečné, pokud vám jde o zlepšení konkrétního problému. Ale pokud nevíte, v čem je ‘zakopaný pes’, poohlédněte se po SEO nástroji, který je více kompexní. Takový nástroj vám přesně ukáže data, statistiky a výsledky, případně navrhne i řešení.

Hodí se online marketing SEO nástroj pro váš projekt?

Potřebujete více přihlášení a účtů pro velký tým uživatelů nebo vám stačí jednoduše analyzovat jeden web, jeden uživatel, jedno přihlašovací nastavení? Velký projekt zkrátka nenapasujete na ten samý tarif, který stačí menšímu webu.

Při výběru SEO nástroje proto zvažte například to, kolik lidí by mělo mít v jeden stejný čas do nástroje přístup, dávejte si pozor, zda není nástroj omezený počtem dotazů, protože, čím více dotazů nástroji položíte, tím vyšší tarif budete potřebovat.

Jaké funkce skutečně potřebujete?

Než začnete vyhledávání, udělejte si seznam funkcí, které potřebujete – co je pro vaši firmu rozhodující a co je dobré mít? Jakmile víte, co přesně potřebujete, je jednoduché to najít. 

Zde jsou některé funkce, které by mohly být na vašem počátečním seznamu:

  • analýza klíčových slov
  • zjištění vstupních stránek
  • hlídání a evidence zpětných odkazů
  • kontrola status kódů
  • měření pozic klíčových slov ve vyhledávání
  • vyhledání podobných webů, konkurence
  • monitoring PPC reklamy
  • analýza stránek a technického SEO
  • analýza obsahu

SEO nástrojů je na trhu hodně a každý má nějaké své další specifické funkce, které ostatní nemají. Nakonec je vždy na vás, vybrat si nástroj s funkcemi, které budete potřebovat.

Jak zjistit počet zpětných odkazů

Jak už jsem naznačil výše v článku, tak počet zpětných odkazů se dá zjistit s nástrojem Google Search Console. To je základní nástroj, který dokáže shromažďovat různá data, mezi kterými jsou i odkazující webové stránky. 

V Google Search Console přejděte do služby a klikněte v levém menu na položku Odkazy a pak na Nejčastěji odkazující weby.

Dalšími možnostmi, jak zjistit počet zpětných odkazů, jsou placené nástroje jako Ahrefs, Majestic nebo SEMrush. Jejich roboti dokáží procházet výsledky vyhledávání, takže dokáží věrohodně zobrazit zpětné odkazy na různé webové stránky. Oproti Google Search Console umí vyhodnotit kvalitu odkazujících stránek (domén) a tím vám napoví o výhodnosti a síle odkazu.

Potřebujete pomoc se zlepšováním webu na základě doporučení webového SEO nástroje?

Pokud je odpověď ano, hledejte takový SEO nástroj, který vám usnadní i tento úkol. Některé SEO nástroje nabízí svůj tým služeb pro provedení zlepšení. Jiné nástroje dokáží usnadnit zadávání práce například vašim zaměstancům. Vždy to ale většinou znamená, že by měl být v týmu někdo kompetentní, kdo údajům a instrukcím z nástroje alespoň trochu rozumí. Někdy to může být interní zaměstnanec a někdy se vyplatí najmout externího SEO konzultanta.

Dá se propojit web SEO nástroj s dalšími marketingovými nástroji, které používáte?

Marketingová integrace a automatizace jsou stále důležitější, protože zvyšujeme počet nástrojů, které denně používáme. Seznamte se tedy lépe s nástroji, které již používáte a zjistěte, zda jdou propojit s dalšími nástroji – v našem případě SEO nástrojem. Hledejte funkce jako export a import dat. Zajistíte tak, že vaše nástroje budou pracovat pro vás s minimem úsilí z vaší strany. U větších dat je potřeba, aby nástroj uměl exportovat minimálně do excelovské tabulky, Google Sheets, ale daleko lepší je, pokud zvládá export například do Google Data Studio.

Srovnávejte výhody SEO nástrojů

Když jste zúžili svůj seznam SEO nástrojů, podívejte se, jaké přidané doplňky SEO nástroj nabízí. Hledejte výhody, jako jsou například webináře, tutoriály, online chat, edukativní semináře a podobně. Ideální samozřejmě je, pokud jsou všechny tyto benefity zdarma. Mnoho SEO nástrojů má SEO tutoriály zdarma na svých webech nebo blozích. Z těchto tutoriálů se nejen naučíte něco o SEO problematice, ale také se často dozvíte dost podstatných informací o samotném nástroji.

Mnoho nástrojů má testovací verze nebo omezené bezplatné verze. Vyzkoušejte si je, ať máte s čím porovnávat.

Recenze všech web SEO nástrojů pro optimalizaci

logo-marketing-miner

Marketing Miner

Marketing Miner je český SEO nástroj, který působí na trhu od roku 2015. Svoje služby dělí do čtyř tarifů – Minee, Miner, Digger a Machine (čím vyšší tarif, tím více možností). Marketing Miner je vhodný pro agenturu, jednotlivce i majitele projektu/e-shopu. Marketing Miner je nástroj, který dokáže na základě vstupu získat data důležitá pro rozhodování v marketingovém ohledu (vstupy jsou následující: fráze, doména, URL, název produktu). Marketing Miner má více než 40 minerů – každý z nich má svou funkci (př. kontrolovat status kódy). Pro ty, kteří si nevědí rady s tímto SEO nástrojem, je zde akademie od Marketing Mineru, kde se nachází blog, webináře, návody a postupy.

logo-semrush

SEMrush

SEMrush je SEO nástroj, který na trhu působí více než devět let. Má čtyři pobočky a jednu z nich i v České republice. Své služby dělí do čtyř tarifů – Pro, Guru, Business a Enterprise. Čím vyšší tarif, tím více možností a tarif Enterprise si navíc můžete poskládat podle vlastních potřeb. SEMrush je vhodný pro jedntlivce, agentury i majitele projektu/e-shopu. Přímo na stránkách semrush.com najdete vzdělávací Akademii, sekci s webináři a blog, kde jsou užitečné články se SEO tématikou.

logo-ahrefs

Ahrefs

Ahrefs tvoří nadnárodní tým s kořeny na Ukrajině, ale hlavní sídlo má v Singapuru. Na trh vstoupil v roce 2011. Svoje služby dělí do čtyř tarifů – Lite, Standard, Advanced, Agency. Platí, že čím vyšší tarif, tím více možností máte a pokud by ani nejvyšší tarif nestačil, tak je možnost osobní domluvy a vylepšení tarifu. Ahrefs je vhodný pro jednotlivce, agentury i majitele projektu. Pro ty, kteří se potřebují více dozvědět nebo vzdělat v oblasti marketingu a SEO, má Ahrefs svou Akademii a blog.

Časté otázky okolo SEO nástrojů

Co je SEO?

SEO je zkratkou anglického označení “Search Engine Optimalization”, které v češtině známe pod názvem optimalizace pro vyhledávače. Jde o aktivitu s cílem získání návštěvnosti z vyhledávačů typu Google.cz, Seznam.cz, Bing.cz či třeba Yahoo.com. Pokračování.

Jaké jsou důležité věci v SEO?

1. Technicky dobře udělaný web
2. Kvalitní obsah
3. Kvalitní odkazové portfolio (linkbuilding)

Jak vybrat nejlepší SEO nástroj?

Záleží na vašich potřebách. Existují úzce zaměřené SEO nástroje, které jsou vhodné pro tvůrce obsahu, ale pak jsou zde oblíbenější komplexní SEO nástroje, které dokáží pokrýt všechna odvětví SEO oboru. Podívejte se na srovnání těch nejlepších.

Srovnání SEO nástrojů
Odesílám
Jak hodnotí naši čtenáři
4.95 (20 Recenzí)

Jeden příspěvek

  1. Vlastimil Slechta 14.8.2020

Přispět názorem