Srovnání nástrojů pro e-mail marketing

Email marketing – nejlepší nástroje pro newsletter rok 2021

Email marketing je v mnoha oborech nejefektivnější formou online marketingu, co se návratnosti investice týče. A dle odborných studií se to nezmění ještě řadu let. Bez správných nástrojů je však jakákoliv snaha zbytečná, proto jsme vybrali 5 nejlepších softwarů pro email marketing a podrobili je testu, abyste se mohli plně zaměřit na budování svého obchodu a neztrácet čas výběrem toho správného softwaru pro email marketing.

5nej-srovnani

Ecomail

SmartEmailing

AWeber

GetResponse

Mailer Lite

1. Místo2. Místo3. MístoFinalistaFinalista
Finální známka109.49.198.8
ShrnutíNejlepší pro začátečníky, profesionály a e-shopyNejlepší pro české prostředíNejlepší pro affiliate marketingNejlepší pro eshopy a profíkyNejlepší v poměru cena/výkon

Finance

Cena měs. - 500 kontaktů (bez DPH)150Kč160 Kč19$ (cca 410 Kč)15$ (cca 330 Kč)zdarma
Cena měs. - 2000 kontaktů (bez DPH)450Kč600 Kč 29$ (cca 630 Kč)25$ (cca 550 Kč)15$ (cca 330Kč)
Cena měs. - 5000 kontaktů (bez DPH)975Kč1 200 Kč49$ (cca 1080 Kč)45$ (cca 990 Kč)30$ (cca 660 Kč)
Vyzkoušení zdarma na 14 dní

Posílání emailů

Měření míry otevření
Měření míry prokliku
Plánování emailů
Autoresponder

Tvorba emailů

Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Responzivní šablony emailů
Náhledy emailu v různých zařízeních
Jednoduchý editor obrázků
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Správa souborů
Navržení šablony mailu na míru
A/B testování

Správa databáze a lokaliazce

Import kontaktů
Export kontaktů
Poskytnutí opt-in formulářů
Segmentování kontaktů
Možnost odhlášení z odběru
Podpora vlastních polí
Web v češtině

Podpora

Podpora v češtině
Live chat jen pro prémiový tarif
Email/kontaktní formulář
Telefon
Odpověď do 24 hodin
Odpovědi/Otázky5/55/55/55/55/5
Kvalita podporyVýbornáVýbornáVýbornáVýbornáVýborná
Ecomail logo

Ecomail

Český systém pro e-mailový marketing Ecomail patří mezi nástroje, které dokážou zaujmout přehledností použití a přitom nabídnou zajímavé možnosti automatizace a zefektivnění propagace prostřednictvím elektronické pošty. Cena provozu je přitom ve srovnání s konkurencí poměrně výhodná.  Do systému Ecomail snadno importujete své stávající kontakty. Pro sběr nových adres lze použít praktické formuláře a k tvorbě atraktivních mailů využít šikovný a intuitivní editor s přednastavenými šablonami. Ecomail umožňuje realizaci a automatickou správu emailových kampaní (např. rozesílání blahopřání ke svátkům, upozorňování na opuštěný košík se zbožím apod.). Pro lepší zacílení a úspěch marketingu lze použít i A/B testování.

SmartEmailing-logo

SmartEmailing

Smartemailing je jednoznačná jednička na českém trhu. Jde o emailový nástroj od české firmy a proto je administrace i komunikace s podporou nadmíru jednoduchá i pro anglicky nemluvící uživatele. Nabízí vše, co byste od pokročilého nástroje pro email marketing čekali – včetně pokročilé segmentace, A/B testování i autoresponderu. V rámci Smartemailingu můžete čekat široké spektrum dostupných intergrací se službami jako Affilbox, Woocommerce či FAPI. Administrace je uživatelsky velmi přívětivá a designově čistá. Co se týče úpravy obrázků jako ořezávání či změna velikosti Smartemailing lehce zaostává.

Nástroje pro e-mail marketing – video srovnání

Co je email marketing?

Email marketing je forma propagace online, při které využíváte vaši databázi kontaktů, jimž posíláte relevantní sdělení – ať už za účelem prodeje nebo pro budování loajality a důvěry ve vás jako experta v oboru. Emaily jsou zasílány pomocí email softwarů, které umožňují celý proces zautomatizovat.

Jedná se v podstatě o nástroj k přímému marketingu, jehož cílem je rozesílání komerčních i nekomerčních zpráv na přesně stanovený seznam e-mailových adres. Abyste mohli někomu tento e-mail zasílat, je potřeba získat jeho souhlas. Později si vysvětlíme, jak takový souhlas získáte a kde na vás vůbec váš potenciální klient narazí – nebo vy na něj. Díky tomu, že klient vlastně dostává informace o něčem, s čím předem sám souhlasil, je email marketing jeden z nejefektivnějších nástrojů obchodní komunikace

Cílem email marketingu je tzv. konverze. To znamená, že rozesílatel e-mailů se snaží o to, aby čtenář newsletteru přečetl jeho článek (pokud na něj odkazuje), vyplnil formulář, který mu zasílá, přihlásil se na školení nebo zakoupil produkt, který nabízí/prodává.

Hlavní kroky a pravidla email marketingu:

  • Je nutné vytyčit si přesný cíl, čeho chcete e-maily dosáhnout
  • Přesvědčit přijímatele e-mailů, aby si přečetli jejich obsah
  • Posílejte e-maily s určitým tématem jen těm lidem, které dané téma zajímá/projevili o něj zájem
  • Nachystejte si formuláře a stránky, na kterých budou vznikat podněty
  • E-maily je potřeba posílat na adresy, které se aktuálně přihlásily k odběru
  • Téma a obsah e-mailu zcela přizpůsobit zájmu potenciálních čtenářů

Nyní už víte, co si pod email marketingem představit. Určitě vám ale v hlavě vrtá řada otázek, které se ho týkají. Něco jiného je totiž takový e-mail dostat jako potenciální klient a něco jiného je ocitnout se na opačné straně a e-maily sám rozesílat. 

Otázky, jenž časem vyvstanou asi každému s duší marketéra, jsou následující:

1) Jak člověk získá databázi kontaktů?

2) Jak e-maily v praxi vypadají? 

3) Podle čeho vybrat správný software pro rozesílání newsletterů? 

Smyslem následujících odstavců je tyto otázky odpovědět.Než se ale vrhneme na jednotlivé odpovědi, pojďme si vysvětlit, jak takové hromadné rozesílání newsletterů vůbec vypadá a jak probíhá. 

Jak na hromadné rozesílání newsletterů?

Hromadné rozesílání e-mailů se může zdát jako naprosto jednoduchá věc. Otevřete si Outlook nebo nějakého e-mailového klienta na Seznamu, Centrumu, Google apod., a tak začnete hromadně rozesílat e-maily mnoha příjemcům ve skryté kopii najednou. Toto nejen že není efektivní, ale navíc to může přinášet i spoustu problémů. Opravdu si tito adresáti přejí, abyste jim rozesílali podobné e-maily? Zcela běžné také je, že se pak adresátům vaše emailová adresa zablokuje jako smap v tzv. spamlistech. Existují však jednoduchá pravidla, kterými když se budete řídit, bude váš email marketing efektivní a úspěšný

Pokud se rozhodnete věnovat email marketingu a rozesílání newsletterů, založte si zcela novou e-mailovou schránku, případně alias. Účelem je,  aby schránka existovala a nevracela tzv. „mailer daemon“, když vám příjemce napíše zpět. 

Nikdy nerozesílejte e-maily jménem třetí osoby. Takový krok může vést k tomu, že i když bude příjemce znát obsah e-mailu, nemusí znát odesílatele a tak si jej zablokuje. Jednoduše řečeno, příjemce netuší, že jste mu napsali právě vy, i když na váš e-mail třeba čekal. Lidé, kteří s takovým e-mailem nepočítají nebo netuší, že je právě od vás, jej mohou označit jako spam. A problém je na světě. Stačí, že jej za spam osloví pár čtenářů a roboti už budou nadále vaše e-maily automaticky házet mezi spamy. 

E-maily rozesílejte vždy jen těm klientům, kteří si to přejí. Jinými slovy – je potřeba neustále omlazovat vaši databázi. Pokud zašlete e-maily lidem, kteří se k odběru přihlásili někdy před dvěma lety, nejspíš už dávno zapomněli, proč si odběr dávali. Mohou opět vaši zprávu označit jako spam.

Co je to SPAM? 

Spam je obecný pojem pro nevyžádanou elektronickou poštu. Jde o hromadně rozeslaný email nejčastěji za účelem reklamy či šíření viru. Důsledkem pak je zahlcení prostoru pro elektronickou poštu a snížení přehlednosti ve vašem emailovém klientovi. Proti nejnebezpečnějším spamům již existují účinné ochrany v samotném klientovi (např. Gmail či Seznam) a pokud chce člověk sofistikovanější ochranu, je třeba sáhnout po antiviru. 

Spam nezasahuje pouze emailovou komunikaci, nýbrž i diskuzní fóra, komentáře či sociální sítě. Jestliže se jedná o vyžádaný e-mail, kdy jej adresát považuje za žádoucí, pak se jedná o přesný opak Spamu a někdy se používá označení “ham.” Původ slova vychází z lančmítu jménem SPAM, který se vyznačoval svou malou oblíbeností široké veřejnosti a jeho velkému rozšíření (za druhé světové války).

Nejideálnějším řešením email marketingu je vybrat si na to vhodný nástroj. Pokud zvolíte přesně podle vašich preferencí, nastavíte si snadno newslettery tak, jak potřebujete, budete je rozesílat jen těm lidem, kterým budou určeny (např. jen určité skupině lidí z vašich kontaktů) a v rukou se vám tak ocitne zlatá žíla, která vám může nebo nemusí přinést úspěch a peníze. Záleží na vás, jak celou emailingovou strategii pojmete. Ale to už jsme trochu jinde. Pojďme se vrátit k našim výše položeným otázkám a vysvětlit si, kde vůbec brát kontakty na stávající zákazníky atd. 

Jak získávat kontakty pro email marketing

Jistě už jste si položili otázku, jak vůbec takové kontakty/emailové adresy získávat. Už jsme naznačili, že někdy je možné si e-mailovou databázi odkoupit. Je to však velmi riskantní – celé portfolio může být vyhodnoceno jako rozesílání spamů a hlavně, k těmto kontaktům – tedy vašim potenciálním klientům – nemáte žádný vztah. Žádná minulost znamená nulová budoucnost. 

Pokud chcete získat kontakty poctivou cestou a zároveň dosáhnout toho, aby k vám klienti měli nějaký ten vztah, zkuste to následujícími způsoby: 

  • Vyzvěte klienty, ať se přihlásí k odběru newsletteru (novinek z blogu, eshopu atd.)
  • tvořte kampaně, kde nabídnete hodnotný obsah (kurz, ebook apod.) – výměnou za email

Způsobů, při kterých vám dává uživatel souhlas k zasílání emailů je celá řada. Není však účelem tohoto článku vytvořit tipy na to, jak úspěšně budovat kontakty pro e-mailing a jak úspěšně podnikat. Na to si musíte najít nějaké školení, workshop, mentora atd. 

Pozor na!

Zasílání emailů za účelem marketingu bez souhlasu uživatelů je nezákonné a je to považováno za SPAM. Nedoporučujeme tedy v žádném případě databáze kupovat (ano, i to se může stát). Vždy je lepší, když si vytvoříte databázi sami. Máte v ní tak ty klienty, se kterými můžete zároveň budovat určitý “vztah”. 

Jaké typy emailů můžete v rámci své email marketingové strategie zasílat? 

Vše je na vaší kreativitě a možnosti jsou takřka neomezené, ale podle průzkumu využívají online podnikatelé především následující typy emailů:

  • Pravidelné newslettery z blogu či eshopu
  • Promo akce konkrétních produktů, služeb či akcí
  • Vzdělávací neprodejní emaily za účelem budování loajality
  • Automatizovaný email po nákupu nebo jakékoli jiné akci – s dotazem např. na spokojenost
  • Automatizovaný email po nákupu s nabídkou slevového kódu či poukazu na další nákup

Díky správným nástrojům pro email marketing můžete dále dělit své kontakty do segmentů třeba podle toho, jakým způsobem se přihlásili do vaší databáze, podle místa bydliště atd.

Podle čeho vybírat software pro email marketing?

Podle jakých kritérií vybírat email marketing software záleží na vašich prioritách a jak jej plánujete využívat. Majitel zajetého eshopu se bude zajímat o jiné parametry než blogger se středně velkým publikem. Vyplatí se však dívat na následující parametry:

1) Pokročilost nástroje na tvorbu emailů

Nabízí software sofistikovaný nástroj na tvorbu emailů? Najdete zde i responzivní šablony společně s možností náhledu emailu v různých zařízeních? Máte možnost ořezávat a měnit velikost obrázků?

2) Úroveň samotného zasílání emailů

Většina námi recenzovaných nástrojů nabízí možnost vyzkoušet si nástroj bezplatně. Dejte tedy na vaši osobní zkušenost a vybírejte takový, v němž se vám dobře pracuje. Doporučujeme však dívat se na parametry jako:

  • Měření míry otevření
  • Měření míry prokliku
  • Možnost plánování emailů
  • Autoresponder

3) Možnosti správy databáze

Máte již nasbírané kontakty a potřebujete migrovat? Vybírejte takový software, který vám umožní import kontaktů. Potřebujete složitou segmentaci, abyste si byli jisti, že doručujete správným lidem? Nejspíše oceníte nástroje, které vynikají pokročilou správou kontaktů. Více důležitých parametrů najdete v našem srovnání nejlepších emailových softwarů výše.

4) Kompatibilita

V neposlední řadě se informujte u vašeho poskytovatele pronájmu e-shopu, nebo poskytovatele platformy na tvorbu webu, zda-li je emailový nástroj kompatibilní s vaším řešením. Ve své podstatě toto propojení nepotřebujete pro standardní zasílání newsletterů – pokud ale chcete s nástrojem „čarovat“ a přidávat do e-mailu údaje jako například „jméno“, „číslo objednávky“, „e-mail” atd., tak se bez kompatibility neobejdete.

Recenze dalších nástrojů na email marketing:

aweber-logo

Aweber

Aweber je jedním z nejpoužívanějším softwarem pro email marketing zejména v odvětví info a affiliate marketingu. Díky pokročilé a uživatelsky přívětivé segmentaci a analytice, je to ideální nástroj pro profíky, kteří mají s email marketingem již nějaké zkušenosti. Není to ideální řešení pro naprosté nováčky, protože zde není mnoho šablon a navíc nenabízí tarif zdarma.

getresponse-logo

Get Response

GetResponse zaručeně patří do naší pětky. Svým extrémně jednoduchým editorem na tvorbu emailů, formulářů, landing pages či webinářů, je jedním z nejkomplexnějším softwarem pro email marketing vůbec. Těšit se můžete na nonstop live chat podporu a 30 denní free trial s plnou funkcionalitou. Ačkoli nabízí o něco horší spektrum možných intergrací než třeba Smartemailing, i přesto objevíte šikovnou integraci s Google analytics, která identifikuje mimo jiné z jakých emailů vám chodí nejvíce prodejů. Web i podpora jsou v angličtině.

mailerlite-logo

Mailer Lite

Mailer Lite je uživatelsky přívětivý emailový software, který oceňují především email marketingový začátečníci. Proč? Do 1000 kontaktů je software bezplatný a to bez razantních omezeních na funkcích – v tomto tarifu máte i autoresponer či jiné pokročilé funkce. Cena placených tarifů je cenově o mnoho nižší než u konkurence. Oceňujeme čistý design administrace a možnost tvorby landing pages na sběr emailů. Nižší cena se lehce odráží na rozsahu funkcí, což však většina běžných uživatelů ani nezaznamená. Najdete zde vše, co potřebuje běžný email marketér za velmi slušnou cenu.

Recenze dalších nástrojů na email marketing

Srovnání nástrojů pro e-mail marketing
Odesílám
Jak hodnotí naši čtenáři
4.59 (32 Recenzí)

Přispět názorem