Rozhovor s Editou Dostálovou z Vyfakturuj.cz
Vyzpovídali jsme Editu Dostálovou z fakturačního nástroje Vyfakturuj. Protože v našem srovnání fakturačních nástrojů si Vyfakturuj dlouhodobě drží první místo, zeptali jsme se, co je esencí jejich úspěchu.
Proč je Vyfakturuj.cz nejkomplexnější nástroj na trhu?
Fakturace je u menších i větších podnikatelů denním chlebem. Dávno pryč jsou doby, kde se faktury složitě tvořily v tabulkových programech. Dnes na trhu existuje několik fakturačních systémů, jejichž cílem je proces fakturace podnikatelům co nejvíce usnadnit. Jedním z nich je také Vyfakturuj.cz, který se řadí k těm nejkomplexnějším. Pojďme se na tento nástroj a na lidi, kteří za Vyfakturuj.cz stojí, podívat podrobněji.
Můžete nám představit vaši firmu a její hlavní činnost?
Za Vyfakturuj.cz stojí skupina mladých lidí z Kolína, konkrétně se jedná o firmu Redbit s.r.o. Jako své poslání vidí zjednodušovat život podnikatelům, a vlastně i proto samotný systém vznikl.
Když totiž před mnoha lety, konkrétně roku 2012, zakladatel a majitel firmy Martin nemohl najít žádný fakturační systém, který by splnil jeho požadavky, rozhodl se, že si takový systém naprogramuje sám. A tak se začalo klubat Vyfakturuj.cz. Nejdříve se jednalo o jednoduchou aplikaci s pár základními vlastnostmi, která byla dostupná zdarma.
Jelikož však Martin není troškař, pracoval na systému i dál, přidával další funkce a neustále je ladil. Původně jednoduchý systém se tak rozrostl do větších rozměrů. Nyní se v něm dají vystavovat nejen faktury, ale mnoho dalších typů dokladů, včetně cenových nabídek a zálohových faktur. Aby Vyfakturuj.cz práci podnikatelům co nejvíce usnadnilo, je možné je propojit s několika platebními branami, přijímá notifikace o provedených platbách z různých bank, upozorní na fakturu po splatnosti a samotnému dlužníkovi zašle upomínku.
Co pro vás byla ta největší zkouška ohněm za tu dobu, co funguje Vyfakturuj.cz?
V podstatě jakákoliv větší úprava či změna v systému je takovou zkouškou. Jakmile si totiž uživatel na něco zvykne, těžko se mu zvyká na něco dalšího, nového. Nicméně jak jde čas a podnikatelská společnost a její potřeby se dál vyvíjejí, je třeba na tyto změny reagovat a systém jim přizpůsobovat.
Jedna taková velká změna nás potkala loni, kdy jsme kompletně po 7 letech měnili grafický vzhled aplikace. Veškeré funkce a strukturu jsme se snažili zachovat co nejvíce tak, jak byli uživatelé zvyklí, nicméně Vyfakturuj.cz nový kabát potřebovalo, a tak ho dostalo. Zpětně si troufáme říct, že byl redesign aplikace úspěšný.
Udržet Vyfakturuj.cz bezpečné a příjemné pro všechny naše klienty je pro nás velkou a dlouhodobou výzvou. Veškeré zpětné vazby pečlivě evidujeme a tato komunikace mezi námi a zákazníky nás nesmírně těší a posouvá dopředu.
Teď stojíme před další výzvou, čeká nás nasazení nových webových stránek, na kterých pracujeme už přes dva roky. Jejich vývoji a testování věnujeme takovou dobu proto, abychom zákazníkům zajistili ten nejlepší uživatelský zážitek.
Jaké jsou největší přednosti Vyfakturuj.cz? Jaká je vaše filozofie a přístup k zákaznickému servisu?
Vyfakturuj.cz je uživatelsky jednoduchý systém, přesto v sobě skrývá skvělé funkce. Různé automatizace a možnosti napojení usnadňují uživatelům fakturaci na maximum a tím jim šetří nejen nervy, ale také čas, který pak mohou věnovat jiným a příjemnějším činnostem, než je vystavování faktur nebo nahánění dlužníků.
Na čem si zakládáme je perfektní zákaznická podpora. Vlastnosti a funkce systému znají děvčata na podpoře dopodrobna a jsou schopná poradit nejen se základním nastavením, ale také s technickými prvky. Což bývá často s podivem našich zákazníků, kteří mnohdy očekávají hovor s programátorem. Nakonec jsou mile překvapeni, že komunikují s děvčaty, kterým nejsou cizí ani technické záležitosti.
Odpovídáme na každý e-mail, který přistane ve schránce, stejně tak voláme zpět na všechny zmeškané hovory. Snažíme zkrátka komunikovat tak, aby každá otázka dostala svou odpověď. Dále máme vypracovanou podrobnou nápovědu. Je to v podstatě manuál k celému systému – pomocí textů i názorných obrázků tak dokáže v systému pracovat i zcela netechnický člověk.
Jaké možnosti automatizace nabízí Vyfakturuj.cz?
Začněme například už zmíněnou možností automatického párování plateb a označováním faktur za uhrazené. Banka zašle Vyfakturuj.cz notofikační e-mail s informacemi o konkrétní platbě, systém si jej přečte a poté přiřadí platbu ke konkrétnímu dokladu. Doklad pak získá příznak uhrazeno. Pokud by nebyla faktura uhrazena do stanoveného data splatnosti, může systém zaslat neplatiči až tři upomínky.
Vyfakturuj.cz lze také propojit s různými účetními systémy. Doklady tak lze exportovat přímo do formátu, který daný účetní systém vyžaduje, a tak je vedení účetnictví zase o něco jednodušší.
Navíc umožňujeme napojení na různé platební brány, e-shopy a další platformy, což umožňuje hladkou integraci a automatizaci všech obchodních procesů.
Hledíte na požadavky zákazníků a jaké jejich specifické potřeby jste vzali v úvahu při vývoji vašeho nástroje?
Zpětná vazba našich zákazníků je pro nás velmi důležitá. Veškeré jejich podněty evidujeme a pokud je nějaká funkce opravdu velmi žádaná, snažíme se ji do systému zapracovat co nejdříve. Také pokud se zákazníci ozvou s negativní zpětnou vazbou, že jim například nějaká naše novinka ztěžuje práci nebo jsme odebrali funkci, kterou používali denně, dáme hlavy dohromady a úpravu se snažíme vrátit do původního stavu, nebo ji přepracujeme tak, aby zákazníkům vyhovovala. Takže ano, na potřeby a přání našich zákazníků hledíme.
A bylo tomu tak vlastně vždycky, jelikož právě na základě přání uživatelů jsme do systému přidali mnoho funkcí, ať už se jedná o automatizace, integraci systému s různými účetními systémy, napojení na platební brány… Všechny tyto nové funkce vznikly díky našim zákazníkům.
Kdo v současnosti nejvíce využívá Vyfakturuj.cz a pro koho může být Vyfakturuj.cz skvělým nástrojem?
Paleta uživatelů je opravdu pestrá. Díky různým cenovým tarifům, které ve Vyfakturuj.cz nabízíme, si u nás vybere opravdu každý. Mezi naše zákazníky patří živnostníci, drobní podnikatelé, ale také větší podnikatelské subjekty. Fakturaci si s námi usnadňují třeba také maminky na mateřské anebo senioři, kteří si rádi přivydělají k důchodu. Širokou paletou funkcí se snažíme uspokojit potřeby každého, začátečníkům i zajetým byznysmenům.
Jaké jsou nejčastější pozitivní ohlasy, které od uživatelů dostáváte?
Nejvíce si zákazníci chválí českou a kvalitní podporu a její rychlost, jasnost komunikace a pečlivost při řešení nastalých situací. Dále je to jednoduchost a intuitivnost našeho systému. Další velký přínos také vidí v možnosti výběru mezi různými tarify, kde si opravdu může vybrat každý.
Můžete se podělit o nějaké úspěšné příběhy vašich zákazníků?
“Vždycky, když se blížil den fakturace, střídaly se u mě návaly horka a zimy a marťan uvnitř mě volal: prosím ne, nedělejme to, nedělejme to, všichni tady umřeme!!! Až – Vyfakturuj! Bolesti hlavy zmizely, krůpěje potu na čele uschly, svět je nyní sluncem zalitý i na konci kalendářního měsíce.”
Edita Dostálová
Hybná síla systému Vyfakturuj.cz. Umí perfektně chodit ve statistikách a plánování. Baví ji vkládat energii do dokončování úkolů a spokojenosti celého týmu.