Mautic Recenze
Shrnutí recenze
Mailing je open-source systém pro email marketing. Velmi rychle se vyvíjí a pozvolna proniká i do České republiky, kde se mu dostává čím dál větší pozornosti. Výsledkem je i česká lokalizace tohoto nástroje, který skýtá poměrně značné možnosti automatizace marketingu a lze ho přitom používat relativně velmi levně.
Výhody
- Silný a rychle se vyvíjející nástroj
- Velké možnosti
- Výhodná cena za provoz
Nevýhody
- Náročný na pochopení a nastavení
- Potřebuje VPS server
Videoukázka, co je Mautic
Cena u nástrojů na email marketing se nejčastěji odvíjí od počtu kontaktů, jež v databázi máte. Někdy též objevíte, že služba je zdarma, ale má limitovaný počet kontaktů a menší rozsah funkcí. Pokud to však s emailingem myslíte vážně, má smysl si zaplatit. Otázkou však je: kolik?
Má Mautic autoresponder a možnost plánovat emailu? A co statistické údaje jako jsou míry otevření emailu a míry prokliku na odkaz v emailu? Tabulka odpoví:
Měření míry otevření
Informace o tom, kolik klientů otevřelo vámi zaslaný e-mail/newsletter.
|
|
Měření míry prokliku
Kolik čtenářů otevřený e-mail rozkliklo - prokliklo se odkazem ve zprávě na stránku/produkt/službu...
|
|
Plánování emailů
V programu je možné přesně naplánovat datum a čas, kdy budou e-maily odesílány.
|
|
Autoresponder
Autoresponder lze považovat za jeden z důležitých marketingových kanálů. Jedná se o e-maily, které jsou automaticky rozesílány příjemcům z databáze. Rozesílání probíhá na základě nějaké akce. Ta může být uskutečněna např. na webových stránkách.
|
Hned po doručitelnosti, je právě samotná tvorba emailu tím nejdůležitějším faktorem při výběru nástroje pro email marketing. Ať už člověk tvoří responzivní email, jež lze správně zobrazit na všech zařízeních, chce udělat A/B testování nebo vytvořit svůj originální design pomocí CSS, potřebuje k tomu ty správné nástroje. Má je Mautic?
Možnost zobrazení emailu v prohlížeči
Tvorba e-mailu pro zobrazení v PC.
|
|
Responzivní šablony emailů
Jsou nabízené šablony responzivní? Jak budou vypadat na PC a jak na mobilních zařízeních? Nikdy nevíte, v jakém zařízení si klient váš e-mail otevře.
|
|
Náhledy emailu v různých zařízeních
Je možné podívat se při vytváření e-mailu na to, jak bude vypadat v PC/mobilu?
|
|
Jednoduchý editor obrázků
Jak se pracuje s editorem obrázků? Je dostatečně jednoduchý na to, aby s ním zvládli pracovat třeba i méně zdatní jedinci?
|
|
Vlastní design pomocí HTML a CSS
Pro pokročilé uživatele je důležité, aby si mohli e-mail a vše kolem něj přizpůsobit podle sebe - obsah, design atd. Nechtějí spoléhat na šablony.
|
|
Správa souborů
Je důležité, abyste si mohli soubory v programu libovolně přesouvat, pojmenovat, označit, rozdělit, segmentovat atd.
|
|
Navržení šablony mailu na míru
V případě, že vám nevyhovují nabízené šablony a neumíte si sami vytvořit vlastní design pomocí HTML, je potřeba zásah profesionála. Některé společnosti jej nabízí za příplatek, jiné umožňují, abyste integrovali vlastní šablony vytvořené vaším externím pracovníkem.
|
|
A/B testování
A/B testování je klasická marketingová metoda, která má za cíl zvýšit konverze či konverzní poměry projektu prostřednictvím změny jednoho funkčního či designového prvku.
|
Abyste měli komu posílat vaše emaily, musíte nejprve mít nástroje k tomu kontakty nasbírat a efektivně s nimi pracovat. Máme na mysli opt-in formuláře, možnost importu a exportu kontaktů, segmentování databáze, podpora vlastních polí a vestavěnou možnost odhlásit se z odběru. Lokalizace do češtiny je výhodou, avšak většinou se jí nedočkáte (snad jen u českého nástroje Smartemailing). Jak je na tom Mautic v tomto ohledu?
Import kontaktů
Pokud už máte/využíváte některé kontakty, jistě vás zajímá, zda bude možné je do e-mail marketingového nástroje importovat.
|
|
Export kontaktů
Pokud se rozhodnete změnit poskytovatele, budete potřebovat své kontakty zase exportovat - přenést do jiného/nového e-mail marketingového nástroje. Pak se bude hodit export kontaktů.
|
|
Poskytnutí opt-in formulářů
Webový formulář a Double opt in Webový formulář slouží ke sběru kontaktů z Vašeho webu
|
|
Segmentování kontaktů
Segmentace kontaktů je důležitá v případě, že chcete rozdělit klienty do různých skupin a každé zasílat jiné zprávy. Např. klienti, kteří nakoupili ve vašem e-shopu a vy chcete zaslat dotazník spokojenosti/nabídku se slevou na příští nákup a pod., Klienti, kteří váhají a vy je chcete přimět k nákupu slevovou akcí atd.
|
|
Možnost odhlášení z odběru
Někdy se stane, že už pro klienta není odběr vašich e-mailů důležitý. Pak se rozhodne jej zrušit. Je vhodné, aby měli vaši klienti tuto možnost přímo v e-mailu. Nedochází tak ke spamování schránky a klient se sám rozhodne, zda chce nebo nechce newslettery odebírat.
|
|
Podpora vlastních polí
Možnost vytvářet si v projektu vlastní pole - informace.
|
|
Web v češtině
Je web společnosti i českém jazyce, nebo je k dispozici pouze AJ, popř. další cizí jazyky?
|
Podpora v češtině
Česká podpora je důležitá obzvlášť ve chvíli, kdy neovládáte cizí jazyk - nejčastěji angličtinu.
|
|
Live chat
Je podpora k dispozici na živém chatu? Můžete se na něco optat hned, jak vás otázka napadne?
|
|
Email/kontaktní formulář
Možnost kontaktovat podporu e-mailem nebo kontaktním formulářem.
|
|
Telefon
Možnost kontaktovat podporu telefonicky.
|
|
Odpověď do 24 hodin
Odpověděla nám podpora na otázky do 24 hodin?
|
(netestováno) |
Odpovědi/Otázky
Kolik odpovědí z kolika otázek jsme získali?
|
netestováno |
Kvalita podpory
Jak hodnotíme celkovou kvalitu podpory?
|
netestováno |
Není pro vás Mautic to pravé ořechové? Zkuste se podívat na srovnání nástrojů pro email marketing.