Faktury online – velké srovnání nástrojů a systémů na tvorbu faktur

Nejlepší nástroj pro faktury online 2024

1.

Nejkomplexnější nástroj na českém internetu s rozsáhlými možnostmi automatizace

10/10
  • Široké možnosti automatizace
  • Skvělá podpora (live chat, telefon, email i autorizovaný požadavek)
  • Intuitivní prostředí administrace.
2.

Komplexní nástroj s vynikající automatizací a velkým množstvím funkcí, vhodný i pro větší podniky

10/10
  • Velký rozsah funkcí
  • Ověření solventnosti a QR platby
  • Automatické generování podkladů pro DPH, daň z příjmu
  • Automatické generování daňového přiznání
  • 60 dnů na vyzkoušení zdarma
3.

Nejlepší fakturační software pro eshopy, jenž vyžadují vyladěné API a kvalitní automatizaci.

9.7/10
  • Perfektní automatizace s dobrým API
  • Fakturoid sám vypočítá podklady pro elektronické přiznání
  • Široká nabídka různých exportů

Jaroslav Pajskr
Hodnotil/a Jaroslav Pajskr

Nadšenec kreativního online marketingu. Milovník všemožných internetových technologií a nástrojů. Zajímám se o internet. Nejraději o byznys online společností a startupů.

Vydáno: 1. 2. 2021

Aktualizováno: 11. 3. 2024

Vybrali jsme nejlepší fakturační nástroje pro vydávání faktur online a v našem testu jsme porovnali jejich síly. Takový software vám ušetří spoustu času, který byste jinak trávili vyplňováním tabulek v excelu, ale často nabízí i pokročilé funkce, které vám pomohou procesy zautomatizovat a zefektivnit. Strávili jsme přes 20 hodin hledáním, testováním a shromažďováním informací o jednotlivých fakturačních systémech, abyste vy už nemuseli. Výsledkem je 38 parametrů, které jsou podle nás důležité pro správný výběr. Jaké jsou v roce 2024 nejlepší fakturační softwary a které z nich se nejvíce hodí  pro váš byznys?

Srovnání fakturačních softwarů na základě testování

1.

Nejkomplexnější nástroj na českém internetu s rozsáhlými možnostmi automatizace

2.

Komplexní nástroj s vynikající automatizací a velkým množstvím funkcí, vhodný i pro větší podniky

3.

Nejlepší fakturační software pro eshopy, jenž vyžadují vyladěné API a kvalitní automatizaci.

4.

Robustní fakturační software s jednoduchou administrací a vynikajícím poměrem cena/výkon

5.

Bezplatný a jednoduchý software pro menší podnikatele

Testovaný tarif
Profi
Prémiový
Komplet
Prémiový
Prémiové funkce
Finance
Měsíční paušál bez DPH
590 Kč / měsíčně
570 Kč / měsíčně
348 Kč / měsíčně
469 Kč / měsíčně
298 Kč / měsíčně
Důležité parametry
Neomezeně faktur
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Logo na fakturu
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Neomezeně kontaktů
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Přenesená daňová povinnnost
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Vlastní číselné řady
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
QR platby
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Více bankovních účtů
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Více firem na jednom účtu
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Vlastní přístup pro účetní
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Načtení údajů podle IČ z ARES
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Verze pro plátce DPH
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Ověření solventnosti
Ano
Ano
Ano
Ano
Ne
Evidování nákladů
Ano
Ano
Ano
Ano
Ne
Přehledná statistika příjmů
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Elektronická podání
Ano
Ano
Ano
Ne
Ne
Kompatibilita
Webová aplikace
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Mobilní aplikace - iOS
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Mobilní aplikace - Android
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Export do účetního programu Money S
Ano
Ano
Ano
Ano
Ne
Export do účetního programu Pohoda
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Export do jiných účetních programů
Premier
Vario
Abra Flexibee, Ježek DUEL, Ekonom
MRP, PROLUC, ISDOC
pouze přes XML
Automatizace
Párování plateb - integrace s bankou
Ano
Ano
Ano
Ano
Ne (pouze v Pohodě)
Upomínky neplatičům
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
EET
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Pravidelné faktury
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Integrace s platební bránou GoPay
Ano
Ano
Ano
Ano
Ne
Integrace s platební bránou PayPal
Ano
Ano
Ano
Ano
Ne
API
Ano
Ano
Ano
Ano
Ne
Podpora a zabezpečení
Live chat
Ano
Ano (v placené aplikaci)
Ano
Ano
Ne
Telefon
Ano
Ano
Ne
Ano
Ano
Email
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Autorizovaný požadavek
Ano
Ano
Ano
Ne
Ne
Pravidelné zálohování
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Odpověď do 24 hodin
Ano
Ano
Ano
Ano
Ano
Otázky/odpovědi
5/5
5/5
5/5
5/5
10/10
Hodnocení
Velmi dobré
Dostatečné
Velmi dobré
Velmi dobré
Velmi dobré

Fakturační nástroje recenze

Vyfakturuj Recenze 1. Vyfakturuj Recenze

Shrnutí recenze

Vyfakturuj je nejkomplexnější fakturační nástroj v Česku. Má vynikající poměr cena/výkon, podporuje řadu integrací a možností pro automatizace jako je propojení s bankou, internetovým obchodem nebo platební bránou. Ideální je správa více firem z jednoho účtu. Vyfakturuj skvěle komunikuje s nejdůležitějšími účetními programy jako je Money S3 a Pohoda.

Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení všech 38 parametrů:
  • Testovaný tarif
  • Měsíční paušál bez DPH
  • Neomezeně faktur
  • Logo na fakturu
  • Neomezeně kontaktů
  • Přenesená daňová povinnnost
  • Vlastní číselné řady
  • QR platby
  • Více bankovních účtů
  • Více firem na jednom účtu
  • Vlastní přístup pro účetní
  • Načtení údajů podle IČ z ARES
  • Verze pro plátce DPH
  • Ověření solventnosti
  • Evidování nákladů
  • Přehledná statistika příjmů
  • Elektronická podání
  • Webová aplikace
  • Mobilní aplikace - iOS
  • Mobilní aplikace - Android
  • Export do účetního programu Money S
  • Export do účetního programu Pohoda
  • Export do jiných účetních programů
  • Párování plateb - integrace s bankou
  • Upomínky neplatičům
  • EET
  • Pravidelné faktury
  • Integrace s platební bránou GoPay
  • Integrace s platební bránou PayPal
  • API
  • Live chat
  • Telefon
  • Email
  • Autorizovaný požadavek
  • Pravidelné zálohování
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky/odpovědi
  • Hodnocení
Hodnocení redakce
hodnoceno 38 parametrů
10/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 24x
3.7/5
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 1 parametrů:
  • Měsíční paušál bez DPH
Finance
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 15 parametrů:
  • Neomezeně faktur
  • Logo na fakturu
  • Neomezeně kontaktů
  • Přenesená daňová povinnnost
  • Vlastní číselné řady
  • QR platby
  • Více bankovních účtů
  • Více firem na jednom účtu
  • Vlastní přístup pro účetní
  • Načtení údajů podle IČ z ARES
  • Verze pro plátce DPH
  • Ověření solventnosti
  • Evidování nákladů
  • Přehledná statistika příjmů
  • Elektronická podání
Důležité parametry
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Webová aplikace
  • Mobilní aplikace - iOS
  • Mobilní aplikace - Android
  • Export do účetního programu Money S
  • Export do účetního programu Pohoda
  • Export do jiných účetních programů
Kompatibilita
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Párování plateb - integrace s bankou
  • Upomínky neplatičům
  • EET
  • Pravidelné faktury
  • Integrace s platební bránou GoPay
  • Integrace s platební bránou PayPal
  • API
Automatizace
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Live chat
  • Telefon
  • Email
  • Autorizovaný požadavek
  • Pravidelné zálohování
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky/odpovědi
  • Hodnocení
Podpora a zabezpečení
10/10

Výhody

  • Široké možnosti automatizace
  • Skvělá podpora (live chat, telefon, email i autorizovaný požadavek)
  • Intuitivní prostředí administrace.

Nevýhody

  • Bezplatná verze do 5 kontaktů

iDoklad Recenze 2. iDoklad Recenze

Shrnutí recenze

Aktuálně je iDoklad nejznámější fakturační program na trhu, který nabízí široké spektrum možností. Díky tomu postačuje nejen malým živnostníkům, ale i středně velkým firmám, které potřebují mnoho funkcí. Zejména majitelé e-shopů si chválí automatizaci a vyladěné API. Ať už vaše účetní využívá Money S3, Pohodu nebo Vario, s iDokladem můžete všechna data bez problému exportovat.

Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení všech 38 parametrů:
  • Testovaný tarif
  • Měsíční paušál bez DPH
  • Neomezeně faktur
  • Logo na fakturu
  • Neomezeně kontaktů
  • Přenesená daňová povinnnost
  • Vlastní číselné řady
  • QR platby
  • Více bankovních účtů
  • Více firem na jednom účtu
  • Vlastní přístup pro účetní
  • Načtení údajů podle IČ z ARES
  • Verze pro plátce DPH
  • Ověření solventnosti
  • Evidování nákladů
  • Přehledná statistika příjmů
  • Elektronická podání
  • Webová aplikace
  • Mobilní aplikace - iOS
  • Mobilní aplikace - Android
  • Export do účetního programu Money S
  • Export do účetního programu Pohoda
  • Export do jiných účetních programů
  • Párování plateb - integrace s bankou
  • Upomínky neplatičům
  • EET
  • Pravidelné faktury
  • Integrace s platební bránou GoPay
  • Integrace s platební bránou PayPal
  • API
  • Live chat
  • Telefon
  • Email
  • Autorizovaný požadavek
  • Pravidelné zálohování
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky/odpovědi
  • Hodnocení
Hodnocení redakce
hodnoceno 38 parametrů
10/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 27x
3/5
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 1 parametrů:
  • Měsíční paušál bez DPH
Finance
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 15 parametrů:
  • Neomezeně faktur
  • Logo na fakturu
  • Neomezeně kontaktů
  • Přenesená daňová povinnnost
  • Vlastní číselné řady
  • QR platby
  • Více bankovních účtů
  • Více firem na jednom účtu
  • Vlastní přístup pro účetní
  • Načtení údajů podle IČ z ARES
  • Verze pro plátce DPH
  • Ověření solventnosti
  • Evidování nákladů
  • Přehledná statistika příjmů
  • Elektronická podání
Důležité parametry
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Webová aplikace
  • Mobilní aplikace - iOS
  • Mobilní aplikace - Android
  • Export do účetního programu Money S
  • Export do účetního programu Pohoda
  • Export do jiných účetních programů
Kompatibilita
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Párování plateb - integrace s bankou
  • Upomínky neplatičům
  • EET
  • Pravidelné faktury
  • Integrace s platební bránou GoPay
  • Integrace s platební bránou PayPal
  • API
Automatizace
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Live chat
  • Telefon
  • Email
  • Autorizovaný požadavek
  • Pravidelné zálohování
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky/odpovědi
  • Hodnocení
Podpora a zabezpečení
10/10

Výhody

  • Velký rozsah funkcí
  • Ověření solventnosti a QR platby
  • Automatické generování podkladů pro DPH, daň z příjmu
  • Automatické generování daňového přiznání
  • 60 dnů na vyzkoušení zdarma

Nevýhody

  • Ne tak dokonalý editor obrázků jako u konkurence
  • Neposkytují integraci s platební bránou PayPal

Fakturoid Recenze 3. Fakturoid Recenze

Shrnutí recenze

Fakturoid je nejlepší fakturační software pro e-shopy, jenž vyžadují vyladěné API a kvalitní automatizaci. Je skvělým pomocníkem pro podnikatele, kteří své denní úkoly rádi minimalizují a přenechávají je robotům. Párování plateb, upomínky neplatičům a propracované API jsou jen špička ledovce všech jeho funkcí. Podnikatelé si též chválí, že Fakturoid sám vypočítá podklady pro elektronická přiznání nebo širokou podporu účetních programů, včetně dvou nejznámějších: Money a Pohoda.

Celkové skóre 9.7/10 se skládá z hodnocení všech 38 parametrů:
  • Testovaný tarif
  • Měsíční paušál bez DPH
  • Neomezeně faktur
  • Logo na fakturu
  • Neomezeně kontaktů
  • Přenesená daňová povinnnost
  • Vlastní číselné řady
  • QR platby
  • Více bankovních účtů
  • Více firem na jednom účtu
  • Vlastní přístup pro účetní
  • Načtení údajů podle IČ z ARES
  • Verze pro plátce DPH
  • Ověření solventnosti
  • Evidování nákladů
  • Přehledná statistika příjmů
  • Elektronická podání
  • Webová aplikace
  • Mobilní aplikace - iOS
  • Mobilní aplikace - Android
  • Export do účetního programu Money S
  • Export do účetního programu Pohoda
  • Export do jiných účetních programů
  • Párování plateb - integrace s bankou
  • Upomínky neplatičům
  • EET
  • Pravidelné faktury
  • Integrace s platební bránou GoPay
  • Integrace s platební bránou PayPal
  • API
  • Live chat
  • Telefon
  • Email
  • Autorizovaný požadavek
  • Pravidelné zálohování
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky/odpovědi
  • Hodnocení
Hodnocení redakce
hodnoceno 38 parametrů
9.7/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 21x
3.3/5
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 1 parametrů:
  • Měsíční paušál bez DPH
Finance
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 15 parametrů:
  • Neomezeně faktur
  • Logo na fakturu
  • Neomezeně kontaktů
  • Přenesená daňová povinnnost
  • Vlastní číselné řady
  • QR platby
  • Více bankovních účtů
  • Více firem na jednom účtu
  • Vlastní přístup pro účetní
  • Načtení údajů podle IČ z ARES
  • Verze pro plátce DPH
  • Ověření solventnosti
  • Evidování nákladů
  • Přehledná statistika příjmů
  • Elektronická podání
Důležité parametry
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Webová aplikace
  • Mobilní aplikace - iOS
  • Mobilní aplikace - Android
  • Export do účetního programu Money S
  • Export do účetního programu Pohoda
  • Export do jiných účetních programů
Kompatibilita
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Párování plateb - integrace s bankou
  • Upomínky neplatičům
  • EET
  • Pravidelné faktury
  • Integrace s platební bránou GoPay
  • Integrace s platební bránou PayPal
  • API
Automatizace
10/10
Celkové skóre 8.6/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Live chat
  • Telefon
  • Email
  • Autorizovaný požadavek
  • Pravidelné zálohování
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky/odpovědi
  • Hodnocení
Podpora a zabezpečení
8.6/10

Výhody

  • Perfektní automatizace s dobrým API
  • Fakturoid sám vypočítá podklady pro elektronické přiznání
  • Široká nabídka různých exportů

Nevýhody

  • Nemají telefonickou podporu. 

SuperFaktura Recenze 4. SuperFaktura Recenze

Shrnutí recenze

SuperFaktura je robustní fakturační software s jednoduchou administrací a vynikajícím poměrem cena/výkon. Umí nespočet věcí, které usnadní vaše podnikání. Kromě standardních funkcí, můžete zasílat faktury poštou, posílat sms upomínky a zaznamenávat skladové zásoby. Oceňujeme vystavení faktury na pár kliknutí, stejně jako propojení s bankami, platebními metodami, kurýrními službami atd.

Celkové skóre 9.2/10 se skládá z hodnocení všech 38 parametrů:
  • Testovaný tarif
  • Měsíční paušál bez DPH
  • Neomezeně faktur
  • Logo na fakturu
  • Neomezeně kontaktů
  • Přenesená daňová povinnnost
  • Vlastní číselné řady
  • QR platby
  • Více bankovních účtů
  • Více firem na jednom účtu
  • Vlastní přístup pro účetní
  • Načtení údajů podle IČ z ARES
  • Verze pro plátce DPH
  • Ověření solventnosti
  • Evidování nákladů
  • Přehledná statistika příjmů
  • Elektronická podání
  • Webová aplikace
  • Mobilní aplikace - iOS
  • Mobilní aplikace - Android
  • Export do účetního programu Money S
  • Export do účetního programu Pohoda
  • Export do jiných účetních programů
  • Párování plateb - integrace s bankou
  • Upomínky neplatičům
  • EET
  • Pravidelné faktury
  • Integrace s platební bránou GoPay
  • Integrace s platební bránou PayPal
  • API
  • Live chat
  • Telefon
  • Email
  • Autorizovaný požadavek
  • Pravidelné zálohování
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky/odpovědi
  • Hodnocení
Hodnocení redakce
hodnoceno 38 parametrů
9.2/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 19x
3.3/5
Celkové skóre 8/10 se skládá z hodnocení 1 parametrů:
  • Měsíční paušál bez DPH
Finance
8/10
Celkové skóre 9.3/10 se skládá z hodnocení 15 parametrů:
  • Neomezeně faktur
  • Logo na fakturu
  • Neomezeně kontaktů
  • Přenesená daňová povinnnost
  • Vlastní číselné řady
  • QR platby
  • Více bankovních účtů
  • Více firem na jednom účtu
  • Vlastní přístup pro účetní
  • Načtení údajů podle IČ z ARES
  • Verze pro plátce DPH
  • Ověření solventnosti
  • Evidování nákladů
  • Přehledná statistika příjmů
  • Elektronická podání
Důležité parametry
9.3/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Webová aplikace
  • Mobilní aplikace - iOS
  • Mobilní aplikace - Android
  • Export do účetního programu Money S
  • Export do účetního programu Pohoda
  • Export do jiných účetních programů
Kompatibilita
10/10
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Párování plateb - integrace s bankou
  • Upomínky neplatičům
  • EET
  • Pravidelné faktury
  • Integrace s platební bránou GoPay
  • Integrace s platební bránou PayPal
  • API
Automatizace
10/10
Celkové skóre 8.6/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Live chat
  • Telefon
  • Email
  • Autorizovaný požadavek
  • Pravidelné zálohování
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky/odpovědi
  • Hodnocení
Podpora a zabezpečení
8.6/10

Výhody

  • Výběr z několika různých tarifů od základního po prémiový
  • SMS upomínky a automatické upomínky
  • Podpora exportů do systémů Pohoda, Money, MRP, ISDOC a PROLUC

Nevýhody

  • Administrace působí vizuálně mírně zastarale
  • Chybí bezplatný tarif

mPohoda Recenze 5. mPohoda Recenze

Shrnutí recenze

Levný fakturační software mPohoda je překvapivě kvalitní nástroj na vydávání faktur. Zakládá si na minimalistickém provedení a kvalitní mobilní aplikaci. Vystavovat faktury z mobilu i webové aplikace je skutečně snadné a není třeba zdlouhavého zadávání údajů díky možnosti uložení si neomezeného počtu kontaktů. Největší přednost mPohody, čili jednoduchost, je také její největší nevýhodou. Pokud budete chtít zautomatizovat párování plateb s vaší bankou nebo třeba napojit vystavování faktur na platební brány jako GoPay či Paypal, pak vám mPohoda stačit nebude a potřebujete k ní Pohodu.

Celkové skóre 8/10 se skládá z hodnocení všech 38 parametrů:
  • Testovaný tarif
  • Měsíční paušál bez DPH
  • Neomezeně faktur
  • Logo na fakturu
  • Neomezeně kontaktů
  • Přenesená daňová povinnnost
  • Vlastní číselné řady
  • QR platby
  • Více bankovních účtů
  • Více firem na jednom účtu
  • Vlastní přístup pro účetní
  • Načtení údajů podle IČ z ARES
  • Verze pro plátce DPH
  • Ověření solventnosti
  • Evidování nákladů
  • Přehledná statistika příjmů
  • Elektronická podání
  • Webová aplikace
  • Mobilní aplikace - iOS
  • Mobilní aplikace - Android
  • Export do účetního programu Money S
  • Export do účetního programu Pohoda
  • Export do jiných účetních programů
  • Párování plateb - integrace s bankou
  • Upomínky neplatičům
  • EET
  • Pravidelné faktury
  • Integrace s platební bránou GoPay
  • Integrace s platební bránou PayPal
  • API
  • Live chat
  • Telefon
  • Email
  • Autorizovaný požadavek
  • Pravidelné zálohování
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky/odpovědi
  • Hodnocení
Hodnocení redakce
hodnoceno 38 parametrů
8/10
Hodnocení uživatelů
hodnoceno 11x
4.1/5
Celkové skóre 10/10 se skládá z hodnocení 1 parametrů:
  • Měsíční paušál bez DPH
Finance
10/10
Celkové skóre 8/10 se skládá z hodnocení 15 parametrů:
  • Neomezeně faktur
  • Logo na fakturu
  • Neomezeně kontaktů
  • Přenesená daňová povinnnost
  • Vlastní číselné řady
  • QR platby
  • Více bankovních účtů
  • Více firem na jednom účtu
  • Vlastní přístup pro účetní
  • Načtení údajů podle IČ z ARES
  • Verze pro plátce DPH
  • Ověření solventnosti
  • Evidování nákladů
  • Přehledná statistika příjmů
  • Elektronická podání
Důležité parametry
8/10
Celkové skóre 5.7/10 se skládá z hodnocení 6 parametrů:
  • Webová aplikace
  • Mobilní aplikace - iOS
  • Mobilní aplikace - Android
  • Export do účetního programu Money S
  • Export do účetního programu Pohoda
  • Export do jiných účetních programů
Kompatibilita
5.7/10
Celkové skóre 5.7/10 se skládá z hodnocení 7 parametrů:
  • Párování plateb - integrace s bankou
  • Upomínky neplatičům
  • EET
  • Pravidelné faktury
  • Integrace s platební bránou GoPay
  • Integrace s platební bránou PayPal
  • API
Automatizace
5.7/10
Celkové skóre 7.2/10 se skládá z hodnocení 8 parametrů:
  • Live chat
  • Telefon
  • Email
  • Autorizovaný požadavek
  • Pravidelné zálohování
  • Odpověď do 24 hodin
  • Otázky/odpovědi
  • Hodnocení
Podpora a zabezpečení
7.2/10

Výhody

  • Za nulové poplatky získáte kvalitní fakturační systém, který je možné dále rozšiřovat (již za poplatky)
  • S účetním programem Pohoda si rozumí dokonale 
  • Moderní uživatelské prostředí jak na webu tak v mobilní aplikaci

Nevýhody

  • Chybí funkce možnost pokročilé automatizace a export do jiných ekonomických softwarů než je Pohoda

Online faktury – video srovnání

Jak vybrat nástroj na faktury online?

Podle čeho vybírat nástroj na vydávání faktur online? Každý byznys je unikátní a vždy záleží na potřebách vašeho podnikání – i proto jsme seskupili parametry každého ze softwarů, abyste to měli krásně “na jednom talíři”.

V poslední době přibylo takových nástrojů jako hub po dešti, což přináší jak větší výběr a více funkcí, tak i dilema typu: “Jaký z fakturačních nástrojů je pro mě nejlepší?” Smyslem následujících řádků je pomoci vám určit jak a podle čeho byste měli vybírat svůj fakturační software. 

1. Podle ceny

Prvním bodem, po kterém se jistě díváte, je cena. Hledáte nástroj, který je kompletně zdarma, přičemž jste ochotni upustit z některých pokročilejších funkcí? Nebo vám nevadí platit pár stovek měsíčně výměnou za funkcionálně bohatý fakturační software, jež vám umožní řadu procesů zautomatizovat? Jestliže balancujete někde mezi těmito extrémy, nejspíše pro vás bude nástroj s dobrým poměrem cena/výkon.

Pojďme se tedy podívat, jak si stojí námi testovaní vítězi a finalisté, pokud je budeme hodnotit podle poměru cena/výkon:

  • Vyfakturuj – nástroj plný užitečných a důležitých funkcí, které usnadňují podnikání.
  • Fakturoid – jeden z nejlepších fakturačních software pro eshopy, jenž vyžadují vyladěné API a kvalitní automatizaci
  • iDoklad – funkcionálně nadupaný fakturační nástroj, za který si však mírně připlatíte.
  • mPohoda – kompletně bezplatná služba na vydávání faktur online vhodná pro drobné podnikatele. Náročnější funkce tu však nehledejte.
  • SuperFaktura – software s vynikajícím poměrem výkonu a ceny.

2. Podle parametrů, jenž jsou pro vás důležité

Ne každý potřebuje našlapané API a automatické zasílání faktur. Na druhou stranu majitel internetového obchodu by naopak takovéto služby třeba ocenil. A ne jenom ty. Určitě by uvítal i funkce jako párování plateb s bankou, integrace s platební bránou nebo podporu EET. Třeba takový člověk na volné noze ocení automatické upomínky neplatičům nebo přístup k fakturám v mobilní aplikaci.

Ať už je vaše podnikání jakékoli, jenom vy sami víte, co potřebujete za funkce. Neplaťte zbytečně za našlapanou službu, kterou nevyužijete. Stejně tak nemarněte čas s nástroji, které neumožňují to, co je pro vás nezbytné. Udělejte si proto domácí úkol – podívejte se na seznam parametrů v našem srovnání a zeptejte se sami sebe, co za zmíněné funkce považujete za důležité pro váš byznys. Podle toho si pak vyberte samotnou službu a také cenový tarif…

3. Podle kompatibility

Kompatibilitou mám na mysli hlavně to, s jakými účetními programy nástroj bez problému komunikuje – čili že do něj můžete exportovat faktury přes XML. Zeptejte se své účetní/svého účetního, jaký program využívá. Nejpoužívanější jsou účetní programy: Pohoda, Money S3 a Money S4. Skutečně je třeba si to zkontrolovat. Například nástroj zdarma mPohoda komunikuje skvěle s Pohodou, ale s Money S3 a S4 si neporadí.

4. Podle možností automatizace

Některé typy podnikání vyžadují automatizaci více než jiné. Dnes fakturační softwary zvládají párovat platby s bankou, komunikovat s vaším eshopem, automaticky vydávat faktury, zasílat sms či email upomínky, zasílat pravidelné faktury stálým klientům, nebo umožňují podporu EET. Otázkou na vás je, co z toho pro svoje podnikání skutečně potřebujete? Opět je nutné vycházet individuálně z potřeb vašeho podnikání, abyste získali kvalitní nástroj, který vaše potřeby dokáže pokrýt a zároveň abyste zbytečně neplatili něco, co nevyužíváte.

5. Podle podpory

Doporučujeme před nákupem zkusit kontaktovat podporu a zjistit, jakým způsobem s vámi komunikuje. Jde o vaše peníze a chystáte se koupit důležitý nástroj pro podnikání. Jistě chcete, aby na druhé straně stáli profíci, kteří se o vás umí postarat. Jako vodítko může také posloužit, zda-li komunikují přes kanál, který vám vyhovuje – je to telefon, live chat nebo třeba email?

Ačkoli to není nejdůležitější parametr, i tak vám může pomoci s rozhodováním. Proto jsme i my kladli, vedle dalších parametrů, důležitou roli právě podpoře a kvalitně si ji prověřili. Věříme, že vám to ušetří čas – nebudete muset podporu testovat sami, můžete se spolehnout na náš test. Na druhou stranu všechny firmy se rozvíjí a i my jsme se už mnohokrát přesvědčili, že když po nějakém čase naše recenze aktualizujeme, kvalita a způsob podpory klientů se mění.

Jaké jsou rozdíly mezi programy a aplikacemi?

Některé fakturační softwary můžete využívat přímo na jejich webových stránkách, některé požadují stáhnout si jejich program do PC a u některých jsou zase k dispozici vychytané mobilní aplikace, které vám poslouží jako pokladna na cestách, nebo kdekoliv zkrátka jste (např. mPohoda). Jaký je v nich rozdíl a které jsou vhodnější?

Samozřejmě záleží především na tom, co chcete s programem dělat, kolik faktur a jak často vystavujete atd. Většina fakturačních programů i aplikací má jednoduché a přehledné prostředí, ve kterém se rychle zorientujete. Programy často umožňují propojení s e-shopy a dalšími platformami, spárování plateb s bankami nebo integraci platebních systémů. To samozřejmě může umět i některá mobilní aplikace, ale je dost možné, že v tomto budou jejich funkce omezeny. Je to velmi individuální a záleží na tom, kterou ze služeb si vyberete. Podrobnější informace o programech a aplikacích najdete vždy ve vybraných recenzích.

Další omezení může být v případě, že chcete vystavované doklady a sestavy poskytnout ke stažení vaší účetní. Některé mobilní aplikace sice umožní i odeslání dokladů přímo k vaší účetní (např. mPohoda), ale u jiných je nutné, aby se účetní přihlásila do programu a stáhla si doklady a vše, co bude potřebovat, ona sama.

Stačí program zdarma?

Jak už jsme v textu výše několikrát zmínili, na trhu dnes najdete vymakané fakturační programy, které vám nabídnou spoustu funkcí a automatizací, ale zaplatíte si za ně. Stejně tak si můžete vybrat z demo verzí, free verzí nebo programů zdarma, které vám pomohou vystavovat faktury, aniž byste se trápili tím, jak má taková faktura vypadat, jakou jste vystavovali naposledy atd. Záleží totiž jen na vás, co potřebujete. Ideální je v tomto případě fakturační systém mPohoda, který můžete mít zdarma ve verzi Start s omezenými funkcemi, ale pokud si přikoupíte i účetní systém Pohoda, budete mít zdarma i pokročilé tarify basic a Pro.

Pokud potřebujete jen jednoduché – základní úkony, vystačíte si i s fakturačním programem zdarma. Nač platit služby, které nevyužijete. V opačném případě je lepší si určitě připlatit.

Tip Tip

Programy zdarma jsou ideální k vyzkoušení si fakturačního systému v praxi. Bývají však značně omezeny. Pokud už si určitý systém vyberete, doporučíme si zjistit, zda garantuje vrácení peněz v určité lhůtě (14/30/60 dní). Tak si fakturační software vyzkoušíte se vším všudy, a pokud zjistíte že pro vás není ten pravý, jednoduše požádáte o vrácení zaplacené částky.

Speciální přístup doporučujeme těm, kteří se svým podnikáním teprve začínají a tak jim zatím stačí jen jednoduchý program na vystavování faktur. Do budoucna však počítají s růstem své firmy a tudíž budou potřebovat více funkcí i od svého fakturačního systému. Pokud tak jste na tom právě vy, myslete na rozvoj své firmy už od začátku. Pokud předpokládáte, že fakturace bude v následujících měsících či letech složitější, zvolte klidně program zdarma, nebo program za základní cenu, ale takový, kde je možnost růstu. Tedy takový, kde si budete moci připlatit i další služby. Přecházet totiž z jednoho fakturačního systému na úplně nový v době, kdy už je firma a její účetnictví rozjeté, může být komplikované.

Použité zdroje

  • HALABRINOVÁ, Dagmar. Praktický průvodce podnikatele, aneb, Jak vést daňovou evidenci: zdanitelné příjmy a výdaje, knihy pohledávek a dluhů, faktury přijaté a vystavené, karty dlouhodobého majetku, pokladní doklady, skladovací karty, DPH. Brno: Aprofitail Czech Republic, [2016]. ISBN 978-80-905622-2-6.
  • MATOUŠEK, Jakub. \textit{Fakturační systém pro malé a střední společnosti} [online]. Brno, 2015 [cit. 2023-02-16]. Dostupné z: https://theses.cz/id/i3fbc1/. Diplomová práce. Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta. Vedoucí práce Ing. Pavel Haluza, Ph.D.

5 Nejlepších nástrojů na faktury online:


Přispět svou zkušeností
diskuze
Podělte se o názor a pomozte tak ostatním!

Uživatelské zkušenosti

1 zkušeností

Dobrý den, chtěla bych se vyjádřit k iDoklad Recenze: „Ať už vaše účetní využívá Money S3 či S4, Pohodu nebo Vario, s iDokladem můžete všechny data bez problému exportovat.“ Není pravda, že jde kompletně všechny data nahrát do Pohody, do Pohody jdou jen vydané faktury. Zatímco u Money to jde nahrát vše. Přijde mi, že jde o to, že se společnost Solitea snaží zvýhodnit ty, kteří používají Money. Protože iDoklad i Money mají stejného vlastníka – Soliteu. To se mi nelíbí. Jana

Hodnocení - 3
Jana P
6. 9. 2021